واکنش بلینکن به مبادله زندانیان روس و آمریکایی

کد خبر: 1191111

وزیر خارجه آمریکا می گوید این کشور به تلاش هایش برای بازگرداندن دیگر اتباع زندانی خود در سایر کشورها ادامه می دهد.

واکنش بلینکن به مبادله زندانیان روس و آمریکایی

وزیر خارجه آمریکا می گوید این کشور به تلاش هایش برای بازگرداندن دیگر اتباع زندانی خود در سایر کشورها ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه آمریکا معتقد است که تبعه این کشور که به تازگی در جریان مبادله زندانی با روسیه، آزاد شد، به صورت غیر قانونی در بازداشت روس ها بوده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه و ساعاتی پس از آزادی بریتنی گرینر اعلام کرد که گرینر، بسکتبالیست آمریکایی که در روسیه در بازداشت به سر می برد، در ازای آزادی «»ویکتور بوت تاجر روسی آزاد شد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه زندانی شدن این تبعه آمریکا را غیر قانونی دانست و افزود گرینر پس از ماه ها بازداشت غیرقانونی در روسیه در راه بازگشت به خانه است.

بلینکن همچنین تاکید کرد که آمریکا از تلاش‌های خود برای بازگرداندن پل ویلان و همه آمریکایی‌هایی که به ناحق در خارج از کشور گروگان گرفته شده‌اند یا به ناعادلانه در خارج از کشور به دست عزیزانشان بازگردانده شده‌اند، تسلیم نخواهیم شد.

وزیر خارجه آمریکا در پایان از تیم وزارت خارجه این کشور و دیگر کسانی که در سراسر دولت به شکلی خستگی ناپذیر برای آزادی بریتنی تلاش کرده اند، قدردانی کرد.

وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که روند مبادله و استرداد «ویکتور بوت» روس با «بریتنی گرینر» بسکتبالیست آمریکایی در راستای توافق تبادل زندانیان میان روسیه و آمریکا انجام شد. بریتنی گرینر، بسکتبالسیت لیگ حرفه‌ای زنان این کشور به جرم قاچاق مواد مخدر در زندان روسیه به سر می برد که امروز در راستای توافق صورت گرفته میان دو کشور با یک شهروند روس زندانی در آمریکا مبادله شد.

روسیه و آمریکا دو زندانی خود را مبادله کردند

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، روند تبادل دو زندانی روس و آمریکایی با همدیگر بر اساس توافقات پیشین صورت گرفته میان دو کشور، با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه روسیه از تکمیل فرایند تبادل زندانیان میان مسکو و واشنگتن خبر داد.

وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که روند مبادله و استرداد «ویکتور بوت» روس با «بریتنی گرینر» بسکتبالیست آمریکایی در راستای توافق تبادل زندانیان میان روسیه و آمریکا انجام شد.

در بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: ویکتور بوت شهروند روس در ازای بریتنی گرینر آمریکایی تحویل داده شد. این روند در فرودگاه ابوظبی با موفقیت انجام شد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان ماه گذشته مدعی شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا بریتنی گرینر، بسکتبالسیت لیگ حرفه‌ای زنان این کشور و پل ولان، تفنگدار اسبق آمریکایی که روسیه آنها را به ترتیب به قاچاق مواد مخدر و جاسوسی متهم کرده را آزاد کند. از سویی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه دیروز (جمعه) اعلام کرد که مسکو با واشنگتن مذاکرات پشت پرده‌ای درباره تبادل احتمالی زندانیان داشته است. به گفته ریابکوف، از جمله زندانیان دخیل در این تبادل احتمالی می‌توان به ویکتور بوت، تاجر روس که در سال ۲۰۱۲ به اتهام قاچاق اسلحه به ۲۵ سال زندان محکوم شد، اشاره کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها