جنگ اوکراین | کشته شدن بیش از ۱۰۰ نظامی اوکراینی

کد خبر: 1191596

یک مقام ارشد روسیه تاکید کرد که دشمن این کشور نه در کی‌یف، بلکه در اروپا و آمریکاست، رئیس جمهوری اوکراین هم شرایط شهر اودسا را وخیم توصیف کرده است.

جنگ اوکراین | کشته شدن بیش از ۱۰۰ نظامی اوکراینی

یک مقام ارشد روسیه تاکید کرد که دشمن این کشور نه در کی‌یف، بلکه در اروپا و آمریکاست، رئیس جمهوری اوکراین هم شرایط شهر اودسا را وخیم توصیف کرده است.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اظهار داشت: اوضاع منطقه  اودسا پس از حملات روسیه بسیار سخت شده، این حملات سبب شده تا بیش از یک میلیون و پانصد هزار شهروند برق نداشته باشند.

وزیر کشاورزی اوکراین هم گفته است: سخنی درباره تعلیق صادرات غلات از اودسا پس از حملات روسیه گفته نشده است.

مدودف: دشمن روسیه در کی‌یف نیست بلکه در اروپا و آمریکاست

دیمتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه خاطر نشان کرد: در حال افزایش تولید قوی‌ترین ابزار ویرانگر هستیم.

وی افزود: دشمن ما در کی‌یف نیست، بلکه در اروپا، آمریکای شمالی، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و  دیگر کشورها(دنباله رو غرب) است.

روسیه: پنج موشک هایمارس را ساقط کردیم/ کشته شدن بیش از 100 نظامی اوکراینی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: به حملات خود به محور کراسنو-لیمانسکی ادامه می‌دهیم، تلاش‌های اوکراین برای بازپس‌گیری مواضع را ناکام گذاشتیم.

این وزارت  افزود پنج موشک هایمارس را در دونتسک و میلیتوپل و دو موشک اوراگان را در زاپروژیا ساقط کردیم.

در بیانیه این وزارت آمده است حمله نظامیان اوکراینی به محور جنوبی دونتسک را دفع کردیم که در نتیجه آن، 40 نظامی اوکراینی کشته شدند.

این بیانیه افزود حمله اوکراینی‌ها به لوگانسک دفع شد که در نتیجه آن، 65 نظامی اوکراینی کشته شدند.

بر اساس این بیانیه، طی 24 ساعت گذشته، 175 فرد مسلح  اوکراینی در مناطق مختلف کشته شدند.

مدودف: روسیه تولید قدرتمندترین تسلیحات را افزایش می‌دهد

رئیس جمهوری سابق و معاون فعلی دبیر شورای امنیت روسیه امروز (یکشنبه) اظهار کرد، مسکو تولید نسل جدید تسلیحات برای محافظت از خودش در برابر "دشمنان" در اروپا، آمریکا و استرالیا را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیمیتری مدودف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه در مطلبی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، نوشت: "ما تولید قدرتمندترین ابزارهای تخریبگرمان از جمله ادواتی را که مبتنی بر اصول جدید هستند، افزایش می‌دهیم."

مدودف خاطر نشان کرد: "دشمن ما نه تنها به استان کی‌یف متعلق به سرزمین بومی «مالوروسیا» ما نفوذ کرده بلکه همچنین در اروپا، آمریکای شمالی، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و چند جای دیگری که با ایدئولوژی نازی بیعت کرده‌اند هم حضور دارد. بنابراین، ما به همین دلیل تولید قوی‌ترین ابزارهای تخریب از جمله سلاح‌هایی را که بر اصول جدید ساخته شده‌اند، افزایش می‌دهیم."

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مدودف جزئیاتی درباره این تسلیحات مورد اشاره خود ارائه نکرد.

این صحبت‌های مدودف در حالی ایراد شد که پیش از این، آلکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفته بود، که کی‌یف در صورت حمله به اوکراین، قادر به انجام هر کاری از جمله حمله به خاک روسیه است.

این اظهارات مدودف در واکنش به اظهارات روز شنبه الکسی دانیلوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین مطرح شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دانیلوف، در برنامه تلویزیونی "ان‌تی‌ای" اظهار داشت کی‌یف در صورت حملات بیشتر علیه اوکراین، آماده حمله به سرزمین‌های روسیه است.

وی مدعی شد: "ما قادر به هر کاری خواهیم بود. بنابراین، اگر چیزی به منافع ما مربوط می‌شود، از کسی نخواهیم پرسید که کجا باید به دشمن ضربه بزنیم. زیرا دشمن در خارج از مرزهای ما قرار دارد."

روز جمعه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در صحبتی که اشاره به انجام حمله هسته‌ای داشت، گفت که کشورش می‌تواند دکترین نظامی خود را با معرفی امکان یک حمله پیشگیرانه برای خلع سلاح کردن دشمن اصلاح کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها