هشدار گانتس به نتانیاهو برای توافق با مذهبی های افرطی

کد خبر: 1191648

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر نسبت به توافق بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حزب تندروی «صهیونیسم دینی» هشدار داد.

هشدار گانتس به نتانیاهو برای توافق با مذهبی های افرطی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر نسبت به توافق بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حزب تندروی «صهیونیسم دینی» هشدار داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنی گانتس وزیر جنگ موقت رژیم صهیونیستی در این باره گفت که انتقال صلاحیت مدیریت مدنی ارتش در کرانه باختری به یک فرد به معنای فروپاشی این سیستم است.

وی هشدار داد: این ممکن است منجر به درگیری‌های امنیتی و میدانی شود.

گانتس همچنین با انتقاد از توافقات صورت گرفته میان نتانیاهو مامور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و بزالل اسموتریچ رئیس حزب تندرو و افراطی «صهیونیسم دینی» انتقاد کرد و گفت: در وزارت جنگ یک وزیر تحت نظارت خود من وجود داشت و تحت نظارت به ماموریتش عمل می‌کرد و این گونه نبود که صلاحیت به یک نفر منتقل شود و او به تنهایی تصمیم گیرنده باشد.

یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در پیامی توئیتری نوشت: بر اساس توافق حاصل شده بین حزب لیکود و حزب «صهیونیسم دینی»، بزالل اسموتریچ رهبر این حزب مسئول انتصاب یک سرهنگ تمام به عنوان هماهنگ کننده عملیات های (نظامی) و همچنین مسئول انتصاب یک سرهنگ دوم به عنوان مسئول امور غیرنظامی در قلمرو (سرزمین‌های اشغالی) خواهد بود.

با حضور بیشترین شمار شهرک نشینان و اعضای احزاب دینی «صهیونیستی» و «حریدی» در کِنِست رژیم صهیونیستی پیش بینی می شد که ترکیب اعضای کِنِست و به تبع آن کابینه آینده صهیونیستها متفاوت از گذشته باشد و این رژیم بیش از پیش در مسیر افراط گرایی و تنش آفرینی حرکت کند.

پیش از این رئیس‌جمهوری آمریکا درباره انتصاب تندروها در پست‌های امنیتی این رژیم هشدار داده بود.

کارشناسان سیاسی، کابینه جدید رژیم صهیونیستی را که بعد از پنج سال بن بست سیاسی روی کار خواهد آمد، از تندروترین و فاسدترین کابینه های تاریخ این رژیم جعلی ارزیابی کرده اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیش از این به نتانیاهو درباره انتصاب تندروها در پست های کلیدی مثل وزارت جنگ و وزارت امنیت داخلی هشدار داده بود. مقامات آمریکا معتقدند حضور تندروها در راس پست های امنیتی می تواند موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به گروه های مقاومت شده و انتفاضه سوم را رقم بزند./ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها