کنایه روسیه به اروپایی ها

کد خبر: 1191654

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین ، آرزوی اروپا برای عبور از وابستگی به گاز روسیه را «پوچ» و «جنون» خواند.

کنایه روسیه به اروپایی ها

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین ، آرزوی اروپا برای عبور از وابستگی به گاز روسیه را «پوچ» و «جنون» خواند.

خبرگزاری ریانووستی یکشنبه نوشت ، پسکوف می گوید که اروپایی ها وابستگی به روسیه را به وابستگی به گاز طبیعی مایع تغییر داده‌اند.

او افزود، اروپایی ها هر روز میلیاردها دلار پول از دست می‌دهند اما واشنگتن میلیاردها دلار پول به دست آورده است.

اروپایی‌ها برای کاهش وابستگی خود به منابع انرژی روسیه، به خرید گاز مایع از قطر و آمریکا و تمرکز بر منابع دیگر روی آورده‌اند.

تارنمای اویل پرایس با اشاره به نقش شرکت آمریکایی در معامله انتقال گاز طبیعی مایع از قطر به آلمان نوشت آمریکا درصدد است اروپا را حتی بعد از خروج روسیه از اوکراین از واردات انرژی مسکو محروم کند.

همچنین اتحادیه اروپا و گروه ۷ سقف ۶۰ دلاری بر بهای نفت روسیه وضع کرده و مبلغی بالاتر از آن برای خرید نفت از روسیه را ممنوع کرده‌اند.

یک مقام عالی رتبه اروپایی به نشریه پولیتیکو گفت: واقعیت این است که اگر با دقت نگاه کنید، می‌بینید کشوری که بیشتری سود را از این جنگ می‌برد، ایالات متحده آمریکاست زیرا آنها نفت بیشتر با قیمت‌های بالاتر و تسلیحات و مهمات بیشتری می‌فروشند.

یک مقام اروپایی دیگر نیز گفت: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از واشنگتن خواسته است تا نگرانی‌های اروپا را در این خصوص درک و رفع کند. آمریکایی‌ها یعنی دوستان ما تصمیماتی می‌گیرند که فقط و فقط پیامدها و تاثیرات اقتصادی منفی آنها دامنگیر ما می‌شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها