گزارش تکان‌دهنده یونیسف از ۱۱۰۰۰ کودک قربانی جنگ یمن

کد خبر: 1191799

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تازه‌ترین آمار خود را درباره کودکان قربانی جنگ یمن منتشر کرده است که این شامل اظهارات تکان‌دهنده‌ای در این زمینه می‌شود.

گزارش تکان‌دهنده یونیسف از ۱۱۰۰۰ کودک قربانی جنگ یمن

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تازه‌ترین آمار خود را درباره کودکان قربانی جنگ یمن منتشر کرده است که این شامل اظهارات تکان‌دهنده‌ای در این زمینه می‌شود.

یورونیوز به نقل از این سازمان گزارش کرد که تعداد قربانیان جنگ یمن به ۱۱ هزار تن رسیده و بیش از ۳۷۰۰ تن کشته شده‌اند. همچنین ۴۰۰۰ کودک نیز به خدمت گرفته شده‌اند.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف در گزارشی پس از بازدید از یمن در ماه جاری گفت: برای کودکان، زندگی به مبارزه برای بقا تبدیل شده است. هزاران تن از آنها جان خود را از دست داده‌اند و زندگی صدها هزار تن دیگر نیز در خطر مرگ است.

در فهرست یونیسف آمده است که در میان قربانیان، ۳۷۷۴ کودک کشته و ۷۲۴۵ کودک زخمی شده‌اند.

تعداد کودکان کشته و زخمی شده بین پایان آخرین آتش‌بس در یمن در اوایل اکتبر تا پایان نوامبر به ۶۲ تن رسید و بین ماه ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۲ دست‌کم ۷۴ کودک بر اثر مین‌ها و مهمات منفجر نشده کشته یا زخمی شدند.

در گزارش یونیسف آمده است که ارقام ذکر شده توسط سازمان ملل تأیید شده است اما در عین حال این احتمال وجود دارد که اعداد واقعی بسیار بیشتر از این باشد.

در این گزارش همچنین به استثمار کودکان یمنی در جنگ اشاره و اعلام شد، ۳۹۹۵ کودک در یمن به خدمت گرفته شدند.

در ادامه این گزارش که امروز دوشنبه منتشر شد، آمده است، در جنگ یمن ۴۴۵ کودک دستگیر، ۱۵۲ کودک ربوده شده و ۴۷ کودک مورد خشونت جنسی ناشی از درگیری قرار گرفته‌اند.

در سطح نیازهای بشردوستانه، این گزارش نشان داد که حدود هشت سال است که از مجموع ۳۰ میلیون یمنی بیش از ۲۳.۴ میلیون تن از جمله ۱۲.۹ میلیون کودک، به کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند.

حدود ۲.۲ میلیون کودک در یمن از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند که ۵۴۰ هزار تن از آنها زیر پنج سال هستند و بیش از ۱۷.۸ میلیون تن از جمله ۹.۲ میلیون کودک از کمبود آب، بهداشت و خدمات بهداشتی رنج می‌برند.

بخش آموزشی در یمن نیز وضعیت وخیمی دارد؛ دو میلیون کودک از مدرسه بازمانده‌اند و این تعداد ممکن است در آینده به شش میلیون کودک برسد، زیرا حداقل یک مدرسه از هر چهار مدرسه در یمن ویران شده یا آسیب دیده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها