اعتراف عجیب ژنرال ارشد انگلیسی

کد خبر: 1192247

یک ژنرال ارشد انگلیسی اعتراف کرد که نیروی دریایی این کشور در ماه آوریل در اوکراین عملیات‌هایی با ریسک بالا انجام داد.

اعتراف عجیب ژنرال ارشد انگلیسی

به نقل از خبرگزاری راشاتودی، کماندوهای نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در پی انتقال سفارت این کشور از کی‌یف به لهستان در ماه ژانویه، اوکراین را ترک کردند.

اما به گفته رابرت ماگوان، ژنرال ارشد انگلیسی، حدود ۳۰۰ تن از نیروهای ویژه این کشور در ماه آوریل دوباره به اوکراین بازگشتند تا نمایندگی انگلیس در کی‌یف را از نو برپا کنند؛ آنها سپس مامور به انجام چند عملیات محرمانه شدند.

ماگوان که اکنون معاون رئیس ستاد نیروهای دفاعی انگلیس است، گفت که این عملیات‌ها در محیطی بسیار حساس و با سطح بالایی از خطر نظامی و سیاسی انجام شد.

روسیه مکرراً اعلام کرده که نیروهای ناتو در مناقشه اوکراین نقش فعال دارند، اما رسانه‌ها و تحلیلگران غربی این اظهارات را رد می‌کنند.

گرچه ماگوان درباره جزئیات این عملیات‌ها صحبت نکرد، اما اظهارات او نخستین اعتراف انگلیس به انجام عملیات‌های ویژه در اوکراین است. پیش‌تر وزارت دفاع انگلیس گزارش‌های اولیه مبنی بر آموزش نیروهای اوکراینی در کی‌یف را رد کرده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه جنگ اوکراین را مناقشه‌ای میان روسیه و تمامی قدرت‌های نظامی غربی توصیف می‌کند. او در ماه سپتامبر اظهار کرد که یگان‌هایی نظامی در اوکراین حضور دارند که عملاً تحت فرماندهی مشاوران غربی هستند.

رسانه‌های غربی این اظهارات پوتین را تکذیب می‌کنند. یکی از اعضای یک اندیشکده انگلیسی در آن زمان به بی‌بی‌سی گفت: هیچ مدرکی از حضور نیروهای زمینی ناتو در اوکراین یا فرماندهی نیروهای اوکراینی به دست فرماندهان ناتو وجود ندارد. احتمال اینکه این اتفاق در آینده رخ دهد هم بسیار کم است، زیرا ناتو از تشدید تنش‌ها اجتناب می‌کند.

اما این اعتراف ماگوان اظهارات آن اندیشکده انگلیسی را رد می‌کند. با این حال انگلیس تنها عضو ناتو نیست که حضور نیروهایش در اوکراین را تایید می‌کند. یک مقام ناشناس وزارت دفاع آمریکا در ماه اکتبر به گزارشگران گفت که تعداد نامشخصی از نیروهای آمریکا در خاک اوکراین حضور داشته و بر ارسال تسلیحات آمریکایی به این کشور نظارت می‌کنند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها