شیخ نعیم قاسم: ایران اولین حامی ملت فلسطین در منطقه است

کد خبر: 1192274

معاون دبیر کل حزب‌الله با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین حامی ملت فلسطین در منطقه است تاکید کرد فلسطین در مسیر آزادسازی حرکت می‌کند و تا زمان اخراج اشغالگران از این سرزمین کنار فلسطینیان هستیم.

 شیخ نعیم قاسم: ایران اولین حامی ملت فلسطین در منطقه است

معاون دبیر کل حزب‌الله با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین حامی ملت فلسطین در منطقه است تاکید کرد فلسطین در مسیر آزادسازی حرکت می‌کند و تا زمان اخراج اشغالگران از این سرزمین کنار فلسطینیان هستیم.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله طی سخنانی در کنفرانس «مجمع علمای مسلمان» به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین که با حضور شماری از مقامات ونمایندگان حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی و جمع کثیری از علمای اهل سنت و شیعه برگزار شد اعلام کرد، ما از این روز برای صحبت درباره 75 سال رنج و جهاد و فداکاری ملت فلسطین استفاده می‌کنیم.

وی افزود، این روز برای تاکید بر حق ملت فلسطین برای پس گرفتن سرزمین کامل خود از دریا تا خشکی است. ما به ایمان و تکلیف خود در مسیر جهاد پایبندیم و خداوند متعال حامی همه کسانی است که در برابر دشمنان خدا از جمله رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌ایستند. ما وظیفه داریم که جنایت‌های رژیم اشغالگر و خطراتی که این رژیم نه تنها برای فلسطینیان بلکه برای کل بشریت دارد را به جهانیان نشان دهیم. ما باید تعصب و حمایت آمریکا و غرب و قدرت‌های جهانی از ظلم و اشغالگری دشمن صهیونیستی را برای کل جهانیان فاش کنیم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اهمیت حضور فلسطین و قدس در رسانه‌ها، تریبون‌ها، تحلیل‌ها، بحث‌ها، آموزش‌ها و موضع‌گیری و همه اشکال زندگی مسلمانان و آزادگان گفت، نباید فلسطین از مواضع و تحلیل‌های ما غایب شود. ما باید از خلال مواضع خود و این رسانه‌ها و انجمن‌ها کمک کنیم تا راهکاری عادلانه برای آزادی فلسطین از دریا تا خشکی پیدا شود و از فلسطینیان حمایت کنیم. دولت فلسطین نباید طبق مرزهای سال 1967 تعیین شود؛ چرا که مرزهای تعیین شده در این سال برابر با 20 درصد مساحت فلسطین است.

معاون دبیر کل حزب‌الله ادامه داد، ما نمی‌پذیریم که دولت فلسطین طبق مرزهای 1967 تشکیل شود. بلکه دولت فلسطین شامل کل مساحت این سرزمین و پایتختی بیت المقدس است. فلسطین جایی است که مردمش در آن پرورش یافته‌اند و این سرزمین برای کسانی نیست که از نقاط مختلف دنیا به آنجا آمده‌اند؛ حتی اگر همه جهان از آنها حمایت کنند. در نهایت ملت فلسطین از هر کسی برای حاکمیت بر سرزمین خود و زندگی در آنجا شایسته‌تر هستند و به خواست خداوند کشورشان را از دشمن اشغالگر پس خواهند گرفت.

وی درادامه به برافراشتن پرچم فلسطین توسط تیم ملی مغرب در مسابقات جام جهانی قطر اشاره کرده و گفت، این اتفاق بیانگر امید خالصانه برای آزادی فلسطین است و ما جوانان عرب و مسلمان را می‌بینیم که در هرکجا از فلسطین حمایت می‌کنند. ما همچنین دیدیم که جوانان از کشورهای عربی و مسلمان از مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی خودداری کردند و این نشان دهنده حضور فلسطین و آرمان آن در ضمیر و قلب ملت‌های عربی و اسلامی است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد، پروژه عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی در منطقه مرده به دنیا آمده است و هیچ تاثیری بر ملت‌ها ندارد؛ زیرا توافق‌هایی که میان رژیم‌های مستبد منطقه با اشغالگران امضا شده هیچ ارتباطی با مردم این کشورها و نیز ملت فلسطین ندارد. فلسطینی‌ها مبارزه و جهاد خود را اعلام کردند و ملت‌های عربی و مسلمان و همه آزادگان جهان نیز از آنها حمایت می‌کنند. آنها فریاد می‌زنند که فلسطین متعلق به بیگانگان نیست و خرید و فروش نمی‌شود.

این مقام حزب‌الله اظهارداشت، ملت بزرگ فلسطین ثابت کردند که این سرزمین با وجود گذشت 7 دهه از اشغال آن اما همچنان زنده است و ما نیز تا زمان آزادسازی این سرزمین کنار فلسطینیان هستیم. مقاومت در برابر اشغالگری یک مسئولیت و وظیفه و تکلیف است. ما نباید زیر بار ظلم برویم و دائما بر تلاش برای آزادی فلسطین تاکید داریم. مقاومت نیازی به توجیه وجود خود ندارد؛ بلکه کسانی که مخالف مقاومت هستند باید بی تفاوتی و انفعال خود را در قبال مسئله فلسطین توجیه کنند.

وی ادامه داد، مقاومت تنها گزینه برای ملت فلسطین و آزادسازی این سرزمین است. مقاومت فلسطینیان در برابر دشمن اشغالگر را می‌بینیم که از «شمشیر قدس» شروع شد و به «وحدت میادین» و سپس «عرین الاسود» (گروه بیشه شیران) و گردان‌های نابلس و جنین و همه روستاها و شهرهای فلسطین رسید. اگر فلسطین امروز را با دهه‌های گذشته مقایسه کنیم متوجه می‌شودیم که به امید خداوند همه چیز به سمت آزادی این سرزمین پیش می‌رود.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد، فلسطین تنها نیست بلکه محور مقاومت و همه ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان مقاومت به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران کنار فلسطین و مردم آن هستند. بعداز توافق شوم کمپ دیوید و زمانی که کشورهای منطقه فلسطینیان را برای خودداری از مقاومت در برابر اشغالگران تحت فشار قرار دادند، امام خمینی (ره) با تاسیس جمهوری مبارک اسلامی در ایران اولین گام را برای حمایت از فلسطین برداشت و سفارت فلسطین را به جای سفارت رژیم صهیونیستی در ایران افتتاح کرد. از آن زمان تاکنون حمایت‌های ایران از فلسطین همچنان ادامه دارد و عمیق‌تر شده است.

معاون دبیر کل حزب‌الله گفت، ایران حمایت علنی خود را از مقاومت در همه سطوح اعلام کرده و همواره حامی مظلومان است. حزب‌الله نیز به وظیفه دینی و اخلاقی و ملی خود در مقابله با رژیم اشغالگر عمل کرده است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها