هشدار حزب‌الله لبنان به طرح‌ های آمریکا در منطقه

کد خبر: 1193160

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اعلام کرد، تمامی طرح‌های آمریکا در منطقه محکوم به شکست است.

هشدار حزب‌الله لبنان به طرح‌ های آمریکا در منطقه

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اعلام کرد، تمامی طرح‌های آمریکا در منطقه محکوم به شکست است.

به نقل از سایت العهد، شیخ حسن البغدادی از اعضای شورای مرکزی حزب الله لبنان در نشستی در ضاحیه جنوبی این کشور گفت، شرایط معیشتی از مهمترین چالش هایی است که بیشتر مسوولان نسبت به آن بی تفاوت هستند انگاری مردم خانواده یا جزو کشور آنها نیستند.

وی افزود، ظاهرا هدف مجازات این ملت به خاطر صبر و جهادشان است و این نشان می دهد که طبقه حاکم سنخیتی با مردم ندارد و شبیه آنها نیست. همین مساله ایجاب می کند مردم از آنچه این طبقه فاسد طراحی می کنند آگاه باشند، طبقه‌ای که سرنوشت این کشور را به منافع آمریکایی ها و متحدان آنها گره زده اند.

البغدادی خاطرنشان کرد: طرح آمریکا محکوم به شکست است و این نتیجه  اقدامات آمریکایی‌ها در منطقه از افغانستان گرفته تا یمن، عراق، سوریه و لبنان است، همه پروژه‌های شورش آنها با شکست روبرو شده است اما هنوز درس عبرت نگرفته‌اند و همچنان بر محاصره اقتصادی اصرار دارند که نتیجه‌ای نداده است، آمریکایی ها و متحدانشان در آینده به شکست خود پی خواهند برد./ایسنا

درخواست فلسطین از سازمان ملل برای گشت‌زنی در کرانه باختری جهت نظارت بر تجاوزات اسرائیل

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از کادر سازمان ملل که در فلسطین حضور دارد، خواست گشت‌زنی‌های نظارت بر مسیرها را مستقر کند تا تحرکات رژیم اشغالگر و شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری را رصد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) در جلسه هفتگی کابینه اظهار کرد: با توجه به اینکه ریختن خون فلسطینی‌ها به شکل کامل جایز شمرده می‌شود و نیز با توجه به اعدام‌های میدانی در خیابان‌ها و تشدید تروریسم سربازان رژیم اشغالگر و شهرک‌نشین‌ها که آخرین مورد آن زیر گرفتن عامدانه محمد و مهند مطیر، دو برادر شهید بود، ما از کادر سازمان ملل که در فلسطین حضور دارد، می‌خواهیم گشتی‌های نظارت بر مسیرها را جهت رصد تحرکات رژیم اشغالگر و شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری مستقر کند.

اشتیه گفت: سازمان ملل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو و بیش از ۱۰۰۰ کارمند دارد که می‌توانند به عنوان ناظر سازمان ملل آموزش ببینند تا اقدامات ارتش و شهرک‌نشین‌ها را جهت محاکمه‌شان رصد و مستندسازی کنند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف دشمن را آسیب‌زننده به حق ملت فلسطین در ایجاد کشور مستقلش دانست و تاکید کرد: این حق با فداکاری‌های بزرگ به دست آمد و مورد تایید قوانین بین‌المللی قرار گرفت و با هیچ اظهارنظر یا تصمیم هیچ مسؤول اسرائیلی لغو نخواهد شد و مردم ما تا زمانی که به حقوق مشروع خود دست نیابند و کشور مستقلشان بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ و با پایتختی قدس تشکیل نشود، هرگز مبارزه مشروع خود را متوقف نخواهند کرد.

او در پایان نیز تبعید صلاح الحموری، شهروند فلسطینی اهل قدس به فرانسه پس از بازداشت اداری‌اش توسط مقامات رژیم اشغالگر و سلب تابعیت و محرومیتش از حق طبیعی زندگی در زادگاه را محکوم کرد و گفت: وضعیت حموری، اسیر فلسطینی حاکی از نقض‌های مستمر حقوق ساکنان قدس با هدف خالی کردن شهر از ساکنان اصلی‌اش و ادامه قوانین و سیاست‌های نژادپرستانه علیه هویت فلسطینی در شهر قدس است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها