چین : آمریکا تحریم ها علیه تهران را لغو کند

کد خبر: 1193431

نماینده چین در سازمان ملل، عهدشکنی آمریکا در قبال توافق هسته ای ایران را عامل بن بست فعلی در مذاکرات هسته ای وین دانست.

چین : آمریکا تحریم ها علیه تهران را لغو کند

نماینده چین در سازمان ملل، عهدشکنی آمریکا در قبال توافق هسته ای ایران را عامل بن بست فعلی در مذاکرات هسته ای وین دانست.

 به نقل از پایگاه روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، نماینده دائم چین نزد سازمان ملل از دولت آمریکا خواست تا تحریم هایی را که به بهانه فعالیت های هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده، لغو نماید.

«گنگ شوانگ» معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در خلال جلسه روز دوشنبه شورای امنیت از دولت آمریکا خواست به منظور از سرگیری مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی، تحریم های وضع شده علیه تهران را لغو کند.

دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل در ادامه آمریکا را مسئول بن بست کنونی به وجود آمده در مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب دانست و تاکید کرد که واشنگتن مسئول بن بست است و باید "مسئولیت خود را بشناسد".

شوانگ در ادامه همچنین اشاره ای به خروج یکجانبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ داشت و یادآور شد که این اقدام دولت آمریکا موجب شد تا مذاکرات ایران و غرب برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ به شرایط کنونی برسد.

در همین راستا جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست «بغداد ۲» در اردن، در تویئتی نوشت: توافق کردیم برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: توافق کردیم که باید ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.

به گزارش مهر، بورل در نشست دو ساعته با امیرعبداللهیان در پایتخت اردن، موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای را جدا از سایر موضوعات در دستورکار دو طرف دانست و بر عزم اتحادیه برای پیشبرد و به نتیجه رساندن مذاکرات وین تاکید نمود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها