جزئیات دیدار السودانی با طالبانی

کد خبر: 1194209

رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق به دیدار نخست وزیر این کشور رفت و طرفین تلاشهای تأمین امنیت مرزهای عراق و پیشرفت در کنترل آن را بررسی کردند.

جزئیات دیدار السودانی با طالبانی

بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق بعد از ظهر امروز شنبه به دیدار محمد السودانی نخست وزیر این کشور رفت.

کانال تلگرامی السودانی با انتشار بیانیه‌‌ای خبر داد، در این دیدار، وضعیت سیاستهای کلی، تلاشهای دولت عراق، اهمیت نقش خدماتی مؤسسات اجرایی در سطح استانهای کردستان عراق و سایر استانهای این کشور بررسی شد.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، چندین پرونده در سطح همکاری ملی بین دولت فدرال و منطقه کردستان از جمله ارائه خدمات به شهروندان، پیگیری تلاشهای تأمین امنیت مرزهای عراق و پیشرفت در کنترل آن بر اساس تصمیمات شورای امنیت ملی عراق بررسی شد.

در همین ارتباط، تحسین الخفاجی سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق ۲۲ آذر ماه گفت که باید مرزهای منطقه کردستان به سرعت کنترل شود. وی گفت که درخواست منطقه کردستان از عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق مبنی بر افزایش ماموران مرزبانی مورد پذیرش قرار گرفت.

الخفاجی با بیان اینکه هدف از افزایش تعداد این ماموران، تسریع در کنترل مرزها و جلوگیری از هر گونه تعدی به مرزهای عراق است، تصریح کرد: نقاط مرزی بسیار زیادی بین ما و ترکیه در خط صفر مرزی وجود دارد و تعداد کنونی (نیروهای مرزبانی) برای کنترل همه مرزها کافی نیست.

وزیر کشور عراق هم ۲۱ آذر به همراه «قیس المحمداوی» معاون فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق و تعدادی از افسران عراقی به اربیل رفت و مورد استقبال وزیر داخلی منطقه کردستان عراق قرار گرفت.

نشستی میان اعضای هیأت اعزامی دولت مرکزی عراق و هیأت منطقه کردستان برگزار شد. در این نشست مسائل مهمی به ‌ویژه بالا بردن سطح همکاری و هماهنگی میان دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور عراق در ادامه بر لزوم کنترل کامل مرزهای این کشور با ایران و ترکیه تأکید و در عین حال بیان کرد که این دو مسئله بسیار ضرورت دارند. عبدالامیر الشمری در پایان خاطر نشان کرد که فرماندهی پلیس مرزبانی این کشور تمامی جزئیات را تکمیل کرده و وارد فاز اجرایی شده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها