نتانیاهو اهداف دولت خود را درباره ایران تشریح کرد

کد خبر: 1194632

بنیامین نتانیاهو در سخنانی گفت، فلسطینی‌ها راه حل هیچ‌ چیزی را نمی‌خواهند. بلکه آنها تنها خواهان خلاص شدن از اسرائیل هستند.

نتانیاهو اهداف دولت خود را درباره ایران تشریح کرد

بنیامین نتانیاهو در سخنانی گفت، فلسطینی‌ها راه حل هیچ‌ چیزی را نمی‌خواهند. بلکه آنها تنها خواهان خلاص شدن از اسرائیل هستند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای خواستار اندیشیدن به چیزهای جدیدی برای حل و فصل مساله فلسطین شد.

نتانیاهو ادامه داد: همه می‌گویند تا زمانی که مساله فلسطین حل و فصل نشده نمی‌توان به جهان عرب وارد شد. اما این کار را انجام دادیم و توافقنامه‌های تاریخی صلح را با همسایگان عرب خود امضا کردیم.

وی تصریح کرد، منطقی نیست که توافقنامه‌های تاریخی صلح که با کشورهای خلیج فارس امضا شده بدون موافقت تلویحی عربستان باشد و این موضوع امید را برای پیوستن عربستان به این توافقنامه‌ها ایجاد می‌کند.

نخست وزیر اسرائیل در توضیح اهدافش در دولت جدید گفت، تداوم کارشکنی برای ایران، "توسعه صلح" و انعقاد توافقنامه‌های تاریخی به ویژه با عربستان از جمله این اهداف است.

نتانیاهو، دونالد ترامپ، هم‌پیمان سابق خود را ستود و گفت، وی صادق‌ترین رئیس جمهور آمریکا با اسرائیل بود؛ به ویژه اینکه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت . سفارت خود را به اراضی اشغالی منتقل کرد و حاکمیت اسرائیل بر جولان را نیز به رسمیت شناخت.

از سوی دیگر، وی در پاسخ به اظهارات هم‌پیمانان خود در ائتلاف دولتی جدید مبنی بر حمایت از قوانین تبعیض‌آمیز علیه افراد همجنسگرا متعهد شد که دولت آتی وی به حقوق همجنسگرایان لطمه نخواهد زد.

نتانیاهو این اظهارات را برای خود و اعضای لیکود غیر قابل قبول خواند و تاکید کرد،  توافق ائتلاف اجازه تبعیض علیه همجنسگرایان یا لطمه زدن به حقوق آنها در دستیابی به خدمات همچون سایر شهروندان اسرائیلی را نخواهد داد.

پیشتر، اوریت استروک، عضو کنست در حزب صهیونیسم دینی گفت، این حزب برای تغییر قانون ضد تبعیض تلاش می‌کند که این امر می‌تواند به افراد اجازه دهد از هرگونه اقدامی که با اعتقادات مذهبی آنها در تعارض است خودداری کنند؛ از جمله تبعیض علیه همجنسگرایان در بیمارستان‌ها.

وی در مصاحبه با رادیو «کان» گفت، تا زمانی که تعداد کافی از پزشکان برای ارائه مراقبت‌های پزشکی وجود دارند، شایسته است ارائه کنندگان خدمات پزشکی دارای عقاید دینی بتوانند از درمان بیماران همجنسگرا اجتناب کنند./ایسنا

قرار است نتانیاهو تندروترین دولت در تاریخ اسرائیل را با مشارکت حزب لیکود و تعدادی از احزاب مخالف جامعه همجنسگرایان تشکیل دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها