پیش بینی لاوروف از یک سقوط

کد خبر: 1194674

وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تاکید کرد، غرب مجبور است نقش رهبری خود در سلسله مراتب اقتصادی جهانی را از دست بدهد.

پیش بینی لاوروف از یک سقوط

وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تاکید کرد، غرب مجبور است نقش رهبری خود در سلسله مراتب اقتصادی جهانی را از دست بدهد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: بازنگری در خطرات و تهدیدات ناشی از چنین وابستگی (به رهبری غرب) به سرعت در حال پیشرفت است. به شما اطمینان می‌دهم که به زودی شاهد کاهش شدید ظرفیت غرب برای هدایت اقتصاد جهانی خواهیم بود.

وی افزود: بسیاری از کشورها که در ابتدا "ابزارها و مکانیسم‌های" در اختیار غرب را به عنوان وسیله‌ای برای ترویج تعادل جهانی منافع می‌دیدند، در حال حاضر به شدت از غرب ناامید شده‌اند.

لاوروف تصریح کرد: پس از آنکه غرب تمامی روابط را مخدوش کرده، دیگر دنباله‌روی آن نخواهیم بود. ما پشت سر افرادی قدم برمی‌داریم که هرگز ما را ناامید نکرده‌اند و در گذشته مجبور بودیم با آنها سازش‌های دشواری انجام دهیم اما زمانی که در مورد چیزی توافق کردیم، هرگز ما را ناامید نکردند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا دیدگاه خود نسبت به دموکراسی لیبرال غربی را جهانی سازد، درست همان طور که توسط فرانسیس فوکویاما، دانشمند آمریکایی علوم سیاسی در کتابش تحت عنوان "پایان تاریخ و آخرین انسان" در سال ۱۹۹۲ میلادی توضیح داده شده است.

وی افزود: نمایندگان آمریکا از تمامی کشورها می‌خواهند تا موضع سفت و سختی در رابطه با روسیه اتخاذ کنند، به تحریم کردن روسیه بپیوندند و سر و کار داشتن با نمایندگان روسیه را متوقف کنند. همه اینها بخشی از یک تئوری توطئه است که با تضمین تسلط نهایی و برگشت‌ناپذیر به اصطلاح "دوره طلایی"، پایان تاریخ را رقم بزند. در این تئوری، یک سری ثروتمند شده و باقی بشریت نابود می‌شود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها