الهام علی اف برای نتانیاهو پیام تبریک فرستاد

کد خبر: 1195354

رئیس جمهور آذربایجان برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیام تبریک فرستاد.

 الهام علی اف برای نتانیاهو پیام تبریک فرستاد

رئیس جمهور آذربایجان برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیام تبریک فرستاد.

«الهام علی اف»، رئیس جمهوری آذربایجان در نامه ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او تبریک گفت.

تبریک علی اف به مناسبت بازگشت نتانیاهو به قدرت به او اعلام شده و در نامه علی اف آمده است: «من صمیمانه به شما به مناسبت آغاز دوره نخست وزیری اسرائیل تبریک می گویم و بهترین آرزوهای خود را اعلام می کنم. این نشانه آشکار اعتماد و اطمینان مردم اسرائیل و نشانه ای از فعالیت ها و خدمات شما برای توسعه و شکوفایی همه جانبه است.»

علی اف افزود: «ما برای روابط آذربایجان و اسرائیل اهمیت ویژه ای قائل هستیم. مایه خرسندی است که روابط بین‌ ما که بر پایه‌های محکمی چون اعتماد و حمایت متقابل استوار است، در 30 سال گذشته روند صعودی داشته و به سطح فعلی رسیده است. شما سهم بسزایی در شکل گیری و توسعه روابط بین ما داشته اید. در آبان ماه سال جاری تصمیمی مبنی بر تأسیس سفارت آذربایجان در اسرائیل گرفته شد. من امیدوارم که افتتاح سفارت ما به توسعه بیشتر روابط آذربایجان و اسرائیل کمک کند و مطمئن هستم که با توجه به منافع دو ملت‌ دوست، تلاش‌های مشترک خود را در راستای تعمیق روابط و گسترش همکاری‌های دوجانبه سودمند با موفقیت ادامه دهید.»

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین گفت:  «از این فرصت استفاده کرده و سال نو را به شما تبریک می گویم. اجازه دهید آرزوی خود را برای سلامتی، شادی و موفقیت مستمر در فعالیت‌های شما به نفع اسرائیل و مردم آن اعلام کنم.»

این پیام علی اف پس از آن به نتانیاهو صادر شد که کابینه پیشنهادی نتانیاهو، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه در رژیم اسرائیل از پارلمان این رژیم (کنست) رأی اعتماد گرفت و نتانیاهو رسما نخست وزیر جدید این رژیم شد.

کانال 12 تلویزیون رژیم اسرائیل با اعلام این خبر گزارش داد که نمایندگان کنست رژیم اسرائیل 64 رأی در مقابل 54 رأی به کابینه نتانیاهو رأی دادند.

کابینه نتانیاهو 35 وزیر دارد که پنج تن از آن‌ها زن بوده و افراطری ترین کابینه را در طول تاریخ اشغال سرزمین‌های اشغالی فلسطین تشکیل داده و همین مسئله باعث اعتراضات داخلی و خارجی به وزرای پیشنهادی شده است.

هیئت سیاسی جمهوری آذربایجان به تل آویو سفر کرده است

هیئت بلندپایه سیاسی از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به رژیم صهیونیستی سفر کرده است.

به نقل از ای پی ای، وزیران امور خارجه آذربایجان و رژیم صهیونیستی رایزنی‌های سیاسی انجام دادند. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در این ارتباط گفت: «طی سه روز گذشته هیئتی به سرپرستی معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از تل آویو بازدید کرد و دور جدیدی از رایزنی‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو طرف انجام شد.»

این رایزنی‌های سیاسی توسط «فاریز رضایف»، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و «علیزا بن نون»، رئیس اداره سیاسی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی انجام شده است.

براساس گزارش‌ها، در این گفتگوها، وضعیت کنونی و چشم انداز توسعه روابط دو طرف در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و انسانی، روابط دوجانبه، مسائل عملی مربوط به افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

هیئت جمهوری آذربایجان همچنین با «آلون اوشپیتز»، مدیرکل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز دیدار و گفت و گو کرده است.

همچنین دیداری بین «المدین مهدی اف»، رئیس آژانس کمک به توسعه آذربایجان (AIDA) و «آویو عزرا»، معاون آژانس همکاری‌های توسعه بین المللی رژیم صهیونیستی (MASHAV) برگزار شده است.

پیشتر نیز پارلمان جمهوری آذربایجان با موافقت با افتتاح سفارت این کشور در اراضی اشغالی، اقدامی علیه ملت مظلوم فلسطین انجام داده بود. به این ترتیب جمهوری آذربایجان اولین کشوری با اکثریت مسلمان شیعه است که یک نمایندگی دیپلماتیک در سرزمین‌های اشغالی افتتاح می‌کند.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» سفارت جدید جمهوری آذربایجان از ماه گذشته در حال ساخت بوده و مقر آن قرار است در تل آویو باشد.

«یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از رأی پارلمان جمهوری آذربایجان استقبال کرده و باکو را شریک مهم این رژیم خواند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها