انگلیس تجهیزات ضد انفجار به اوکراین ارسال کرد

کد خبر: 1195382

وزارت دفاع انگلیس امروز (جمعه) اعلام کرد، دولت لندن بیش از یک‌هزار فلزیاب و ۱۰۰ کیت مین زدایی بمب را به عنوان بخشی از آخرین بسته کمک نظامی در سال ۲۰۲۲ به اوکراین تحویل داده است.

انگلیس تجهیزات ضد انفجار به اوکراین ارسال کرد

وزارت دفاع انگلیس امروز (جمعه) اعلام کرد، دولت لندن بیش از یک‌هزار فلزیاب و ۱۰۰ کیت مین زدایی بمب را به عنوان بخشی از آخرین بسته کمک نظامی در سال ۲۰۲۲ به اوکراین تحویل داده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه در این وب‌سایتش اعلام کرد: انگلیس بیش از یک‌هزار دستگاه فلزیاب VALLON و ۱۰۰ کیت خلع سلاح بمب به اوکراین برای کمک به پاکسازی میدان‌های مین و ایمن‌سازی مناطق بازپس‌گیری‌شده، خانه‌های شهروندان و زیرساخت‌ها به اوکراین اهدا کرده است.

بر اساس این بیانیه، این آخرین حمایت انگلیس در تامین کمک‌های نظامی به اوکراین در ۲۰۲۲ است و در سال آتی میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

وزارت دفاع انگلیس همچنین یادآور شد که لندن اخیرا بیش از یک‌هزار موشک ضد هوایی و ۱۲۵ سلاح ضد هوایی به نیروهای نظامی اوکراین داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که نیروی هوایی سلطنتی انگلیس بیش از ۲۴۰ پرواز به اوکراین برای ارسال هزاران تن کمک نظامی از انگلیس و شرکای بین‌المللی‌اش در سال ۲۰۲۲ انجام داده است.

این وزارتخانه همچنین گفت که در طول سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۱ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده و در نظر دارد تا ۲۰ هزار سرباز اوکراینی دیگر را در سال ۲۰۲۳ آموزش دهد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس همچنین تایید کرد که دولتش به حمایت نظامی از اوکراین با وجود گزارش‌های حسابرسی مبنی بر کمک به کی‌یف، ادامه خواهد داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که تقویت کمک‌های نظامی به اوکراین با در نظر گرفتن تحولات میدان نبرد بسیار مهم است.

اواسط دسامبر ۲۰۲۲ شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد که نخست وزیر انگلیس احتمالا در این برهه از درگیری‌ها در اوکراین روند ارسال کمک به این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد چون به گفته این رسانه خبری، شاید ارسال کمک‌ها به اوکراین نیازمند موضع محتاطانه باشد.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین، اعضای ناتو انواع مختلف تسلیحات از جمله موشک‌های پدافند هوایی، سامانه‌های راکتی، توپخانه خودکششی و توپ‌های ضدهوایی را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

آوریل ۲۰۲۲ وزارت امور خارجه روسیه مراتب اعتراض خود را به اعضای ناتو بابت تامین کمک‌های نظامی به اوکراین ابراز داشت و اعلام کرد که این اقدامات دورنمای روند صلح را تضعیف می‌کند و تاثیری منفی بر اوضاع می‌گذارد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها