کشف گور جمعی در لیبی

کد خبر: 1196161

ارتش فدرال سومالی یک شهر راهبردی در مرکز این کشور را از تصرف گروه تروریستی الشباب آزاد کرد.

کشف گور جمعی در لیبی

ارتش فدرال سومالی یک شهر راهبردی در مرکز این کشور را از تصرف گروه تروریستی الشباب آزاد کرد.

بیش از 6 ماه است که ارتش فدرال سومالی با کمک مردان مسلح قبایل این کشور عملیات خود را برای ریشه کنی گروه الشباب در سومالی شروع کرده و تاکنون توانسته است بخش‌های مهمی از خاک این کشور را از لوث عناصر این گروه تروریستی پاکسازی کند. دولت و ارتش سومالی متعهد شده‌اند به فعالیت گروه الشباب در این کشور پایان دهند و ثبات و امنیت را بار دیگر بر سومالی حاکم کنند.

ارتش سومالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های رزمی این ارتش با کمک مردان مسلح قبائل طی عملیاتی موفق شدند شهر راهبردی « ماساگاوا» در اقلیم « گلگادود» را از سیطره عناصر گروه الشباب آزاد کنند.

در این بیانیه آمده‌ است: شهر ماساگاوا بیش از 10 سال تحت تصرف گروه الشباب بود که با انجام این عملیات از سیطره این گروه تروریستی خارج شد.

ارتش سومالی بدون اشاره به میزان تلفات انسانی و انهدام تجهیزات نظامی اعلام کرد: ارتش و نیروهای متحد آن در حال برقراری نظم و امنیت شهر ماسگادوا هستند.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، بیشتر مناطق مرکزی و جنوب سومالی در سیطره گروه الشباب قرار دارد و ارتش این کشور با کمک مردان مسلح قبایل عملیات خود را علیه این گروه تروریستی افزایش داده و به تازگی توانسته است اقلیم شبیلی مرکزی را از لوث عناصر الشباب پاکسازی کند.

در همین حال، رئیس جمهور سومالی با اشاره به عملیات ارتش و متحدان آن علیه گروه الشباب گفت: امیدوارم سال جدید سال آزادسازی کامل کشور از لوث عناصر این گروه تروریستی باشد.

« حسن شیخ محمود» با بیان اینکه ماموریت نیروهای اتحادیه آفریقا برای برقراری ثبات و امنیت  در سومالی در دسامبر 2024 به پایان می‌رسد، اظهار داشت: هدف دولت موگادیشو این است تا سال 2024 مسئولیت تامین امنیت در سراسر سومالی را به عهده بگیرد.

رئیس جمهور سومالی که به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی با مردم این کشور سخن می‌گفت، با اشاره به بدهی مالی موگادیشو به طرف‌های خارجی اظهار داشت: روند بخشودگی این بدهی‌ها تا نیمه امسال تکمیل خواهد شد.

وی درباره برنامه اقتصادی دولت سومالی گفت: موگادیشو در سال 2023 به بازار تجاری کشورهای شرق آفریقا می پیوندد و علاقه مند است بر اساس قانون «رشد و فرصت در آفریقا» بخشی از بازارهای آمریکا و آفریقا را برای فروش محصولات معاف از مالیات بدست آورد.

کشف گور جمعی در لیبی

اداره کل جست وجو و شناسایی مفقودین لیبی از کشف یک گور جمعی در محل دفن زباله‌های شهر ترهونه ( شمال غرب) این کشور خبر داد و اعلام کرد: تاکنون 18 جسد از این گور خارج شده‌ است.

به نوشته پایگاه خبری الوسط لیبیا، در این بیانیه آمده‌ است: جسدهای کشف شده مجهول الهویه هستند و به بیمارستانی در شهر سرت انتقال پیدا کرده‌اند.

اداره کل جست‌وجو و شناسایی مفقودین در بیانیه خود تاکید  کرد: عملیات جست وگو و کشف سایر اجساد از این گور دسته جمعی امروز ادامه خواهد یافت.

نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر متهم هستند این گورهای دسته جمعی  زمانی که این نیروها  بر شهر ترهونه ( آوریل 2019 تا ژوئن 202 ) سیطره داشتند، ایجاد شده‌اند اما نیروهای وابسته به حفتر این اتهام را رد می‌کنند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها