اولیانوف خبر داد: اعلام امادگی ایران برای نهایی کردن برجام

کد خبر: 1196163

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی در تایید موضع تهران نوشت ایران به درستی اعلام کرد که توپ مذاکرات در زمین غرب است.

اولیانوف خبر داد: اعلام امادگی ایران برای نهایی کردن برجام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی در تایید موضع تهران نوشت ایران به درستی اعلام کرد که توپ مذاکرات در زمین غرب است.

photo_2023-01-02_16-30-02

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی نوشت «اخیراً ایران چند بار آمادگی خود برای به نتیجه رساندن گفت‌وگوهای وین بر سر احیای برجام را تایید کرد و به درستی اعلام کرد که توپ در زمین غرب است».

پیش‌تر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی امروز (دوشنبه، ۱۲ دی) درباره مذاکرات گفت که توپ در زمین طرف غربی‌ است.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به گفت‌وگوی وزیر خارجه با بورل در اردن درباره مذاکرات وین اظهار داشت: این اتفاق‌نظر وجود داشت که باید مذاکرات را با هدف فعال‌سازی و جمع‌بندی مذاکرات ادامه دهیم و تبادل پیام در سطوح مختلف ادامه دارد. ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌های مذاکرات سخت و فشرده است و با رعایت خطوط قرمز خود آمادگی کامل دارد، اما این آمادگی دائمی نیست و اکنون توپ در زمین طرف غربی است.

کنعانی به طرف‌های مقابل توصیه کرد با پرهیز از سیاسی‌کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع‌بینانه تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند. وی افزود: اگر طرف‌های غربی تصور می‌کنند می‌توانند با فشارهای سیاسی و فضاسازی روانی و تبلیغی امتیازات بیشتری در مذاکرات دریافت کنند، قطعا سخت در اشتباهند. در هر توافقی تأمین منافع ملت ایران برای ما یک اصل غیر قابل عدول است.

پیش از آن هم  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که هفته گذشته سفری به عمان داشت در گفت‌وگویی عنوان کرد: تأکید کردیم ما مذاکره برای مذاکره نکردیم و ماه‌ها مذاکره برای رسیدن به نتیجه مدنظر ما بود. پنجره رسیدن به توافق از سوی ایران همیشه باز نخواهد بود. این پنجره امروز باز است و اگر طرف‌‌های مقابل به ویژه آمریکا دست از ریاکاری برندارند و واقع بینانه برخورد نکنند، معلوم نیست پنجره‌ای که امروز باز است فردا باز بماند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها