سفر فرستاده آمریکا به اردن و عربستان

کد خبر: 1196731

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که فرستاده ویژه این کشور در امور یمن به اردن و عربستان سعودی سفر کرده که آتش بس یمن دستور کار او در این سفر است.

سفر فرستاده آمریکا به اردن و عربستان

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که فرستاده ویژه این کشور در امور یمن به اردن و عربستان سعودی سفر کرده  که آتش بس یمن دستور کار او در این سفر است.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد تیم لندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن به اردن و عربستان سعودی سفر کرد تا تلاش‌های برقراری صلح به رهبری سازمان ملل متحد را پیش ببرد و از طرف‌های یمنی برای تمدید و گسترش توافق آتش‌بس حمایت کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: آتش بس پایدار و یک راه حل سیاسی فراگیر به رهبری یمنی ها تنها راه پیش رو برای پایان دادن به درگیری و کاهش بحران انسانی وخیم در این کشور است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی یکجانبه مدعی شد: ما از حوثی ها می خواهیم که با سازمان ملل متحد همکاری کنند و به درخواست های یمن برای عدالت، پاسخگویی و صلح توجه کنند.

وی مدعی شد: یمنی ها شایسته تعیین آینده کشورشان هستند و آمریکا همچنان متعهد به حمایت از پایان همیشگی جنگ در یمن است که هشت سال از آن می گذرد.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

آتش بس موقت یمن در یمن روز ۱۰ مهر به پایان رسید و پس از سه بار تمدید دوماهه، به علت زیاده خواهی ائتلاف متجاوز و نقض مکرر آتش بس های قبلی از سوی این ائتلاف دیگر تمدید نشده است.

دولت نجات ملی یمن خواهان برآورده شدن یک سری مطالبات برحق مردم این کشور بویژه بهره مندی از درآمدهای نفتی برای پرداخت حقوق کارمندان به منظور موافقت با تمدید آتش بس است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها