زلنسکی: هیچ دلیلی وجود ندارد که غربی‌ها برای کی‌یف تانک نفرستند!

کد خبر: 1196846

رئیس جمهور اوکراین مدعی است که هیچ دلیلی وجود ندارد شرکای غربی این کشور به کی‌یف تانک ندهند!

زلنسکی: هیچ دلیلی وجود ندارد که غربی‌ها برای کی‌یف تانک نفرستند!

رئیس جمهور اوکراین مدعی است که هیچ دلیلی وجود ندارد شرکای غربی این کشور به کی‌یف تانک ندهند!

به نقل از تاس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با اشاره به دریافت تسلیحات بیشتر از طرف فرانسه و آمریکا، گفت که هیچ دلیل منطقی برای توضیح اینکه چرا تانک‌های غربی هنوز به دست اوکراین نرسیده، وجود ندارد!

زلنسکی در نطقی ویدئویی که در شبکه تلگرام او منتشر شده، گفت: برای ما خودروهای زرهی بیشتری از جمله تانک‌های چرخ‌دار ساخت فرانسه، ارسال خواهد شد. این یک پیام واضح به تمام شرکای ما مخابره می‌کند: هیچ دلیل منطقی برای توضیح اینکه چرا تانک‌های غربی هنوز به اوکراین ارسال نشده، وجود ندارد.

زلنسکی پس از مکالمه تلفنی دیروز (چهارشنبه) با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که پاریس برای کی‌یف تانک‌های سبک ساخت فرانسه ارسال خواهد کرد. خبرگزاری رویترز به نقل از کاخ الیزه، نوشت که ماکرون به زلنسکی وعده داده بود که تانک‌های چره‌دار مدل AMX-۱۰ RC به اوکراین ارسال کند.

این در حالی است که آلکسی دانیلوف، دبیر امنیت ملی و شورای دفاعی اوکراین، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان را به دلیل اکراه در تأمین تانک برای کی‌یف، سرزنش کرد و گفت که شولتز «اگر می‌خواهد آلمانی‌ها با تانک‌های آلمانی در نزدیکی برلین و اشتوتگارت، بجنگند، به همین قائم موشک‌بازی ادامه دهد!»

اوکراین در ماه‌های اخیر از برلین درخواست کرده تا برای کی‌یف تانک‌های موسوم به «لئوپارد ۲» ارسال کند اما شولتز گفته است که آلمان درباره این موضوع تنها با هماهنگی متحدانش اقدام خواهد کرد. به ادعای او، هیچ کشوری تاکنون برای کی‌یف تانک‌های غربی ارسال نکرده است. از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، غرب و آمریکا همواره برای کی‌یف تسلیحات و کمک نظامی و غیرنظامی تأمین و زلنسکی همواره درخواست‌های بیشتری مطرح کرده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها