اخطار سید حسن نصرالله به صهیونیست‌ها

کد خبر: 1197358

پیام هشدارآمیزی که دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود برای صهیونیست‌ها ارسال کرد، هرگونه توهم در میان اعضای کابینه جدید و افراطی رژیم اشغالگر مبنی بر تغییر معادلات درگیری با مقاومت را از بین برد.

 اخطار سید حسن نصرالله به صهیونیست‌ها

تجربه چندین ساله در معادلات درگیری مقاومت لبنان و رژیم اشغالگر صهیونیستی نشان می‌دهد که سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله هرگز پیام و هشداری برای دشمن صهیونیستی ارسال نمی‌کند؛ مگر در نتیجه تحولات و متغیرهایی که مستلزم اتخاذ مواضع خاص از جانب وی و فرستادن پیام‌های هشدارآمیز برای صهیونیست‌هاست.

در همین زمینه سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود که سه‌شنبه شب هفته گذشته به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» انجام داد، پیامی تهدیدآمیز به کابینه جدید رژیم صهیونیستی متشکل از وزرای فاشیست آن به ریاست بنیامین نتانیاهو، مخابره کرد با این مضمون که «مقاومت هیچ تغییری در قواعد درگیری یا نقض وضعیت موجود در محافظت از لبنان را تحمل نخواهد کرد».

روشن است که این پیام دبیرکل حزب‌الله خطاب به کابینه جدید صهیونیست‌ها بوده و به آنها اخطار داد که اجازه تغییر قواعد درگیری که از زمان جنگ جولای 2006 تاکنون میان دو طرف حاکم بوده را ندارند. البته این بدان معنا نیست که هر حکومت جدیدی که صهیونیست‌ها تشکیل می‌دهند نیازمند دریافت چنین پیام‌هایی هستند؛ اما ترکیب کابینه جدید رژیم اشغالگر و حضور وزرای فاشیست و تندرو در آن که به دنبال ایجاد تغییرات شتابان در سیاست‌های این رژیم در داخل و خارج از فلسطین هستند ایجاب می‌کند چنین پیام‌های هشدارآمیزی برای آن ارسال گردد تا توهمات و محاسبات نادرست اشغالگران را از بین ببرد.

از طرف دیگر کابینه جدید رژیم صهیونیستی با تکیه به «مترسک» اعضای افراطی خود تلاش دارد وجهه تهاجمی خود را تقویت کند. شاید این استراتژی و رویکرد راست‌افراطی‌های اسرائیل بتواند در زمینه ارعاب افکار عمومی جامعه داخلی فلسطین موفق باشد و با گذشت چند روز از تشکیل کابینه فاشیستی نتانیاهو شاهد تنش‌آفرینی‌های اعضای آن از جمله «ایتمار بن گویر» وزیر نژادپرست امنیت داخلی این رژیم هستیم که کار خود را با حمله وحشیانه به مسجدالاقصی آغاز کرد.

اما بی تردید، چنین راهبرد و روشی که کابینه افراطی نتانیاهو پیش گرفته، در مقابله با حزب‌الله کارساز نخواهد بود؛ زیرا حکومت‌های مختلف صهیونیستی با انواع رویکردهای خود به خوبی از معادلات درگیری که مقاومت لبنان از زمان جنگ جولای تاکنون ترسیم کرده آگاهند.

در شرایطی که اعضای کابینه جدید رژیم صهیونیستی حتی هنوز فرصت لاف‌زنی علیه مقاومت را نیز پیدا نکرده‌اند، سید حسن نصرالله با اخطار درباره انجام هرگونه اقدام یا رفتار تحریک‌آمیز از جانب صهیونیست‌ها، از خلال پیامی که برای آنها فرستاد تاکید کرد که مقاومت برای مقابله با هرگونه گزینه تهاجمی احتمالی از جانب دشمن، آمادگی کامل دارد و این چیزی است که سران نظامی و سیاسی رژیم اسرائیل به خوبی می‌دانند.

اما مهمترین نکته در پیام‌های هشدارآمیزی که سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود برای صهیونیست‌ها فرستاد، این است که نشان داد تعیین مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی و آغاز راهی که قرار است به استکشاف و تولید انرژی برای لبنان منجر شود، مقاومت لبنان را محدود به ملاحظاتی نمی‌کند که دشمن بتواند از این فرصت برای گسترش رفتارهای تهاجمی خود ضد لبنان در زمینه‌های مختلف استفاده کند.

پیش از این برخی ناظران اینگونه ارزیابی می‌کردند که شاید مقاومت برای جلوگیری از نابودی دستاوردی که در ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی به دست آورده، محدود گردد و نتواند معادلات درگیری را با دشمن را همانند قبل ادامه دهد؛ اما آنچه که در چنین تحلیلی نادیده گرفته شده آن است که آنچه رژیم صهیونیستی و آمریکا را مجبور به انجام توافق در ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی کرد، فشارها و معادلات مقاومت بود.

مقاومت و شخص سید حسن نصرالله با معادلاتی که در این زمینه ترسیم کردند و معروف‌ترین آنها «کاریش و فراتر از کاریش» بود تل‌آویو و واشنگتن را وادار به عقب‌نشینی از خواسته‌های خود در پرونده مرزبندی و نهایتا انجام توافق غیرمستقیم کردند. بنابراین در مرحله فعلی نیز آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که هر اقدامی برای جلوگیری از بهره‌برداری لبنان از ثروت‌های دریایی خود، با واکنش دوباره مقاومت مشابه آنچه که قبل از توافق رخ داد، مواجه خواهد شد؛ البته با ابعاد و پیامدهای گسترده‌ و خطرناک‌تر برای اسرائیلی‌ها.

از طرف دیگر معادله دریایی مقاومت که لبنان را قادر ساخت تا حقوق خود را در منطقه دریایی پس بگیرد، آغاز مرحله جدیدی در اثربخشی قدرت بازدارندگی حزب‌الله بود؛ همانطور که سید حسن نصرالله گفت: «ما در روزهای تعیین مرزهای دریایی آماده بودیم تا به دورترین نقطه برویم». این به معنای آن است که در مرحله کنونی نیز اگر شرایط اقتضا کند حزب‌الله آمادگی هر سناریویی را دارد.

همچنین سید حسن نصرالله درحالی به کابینه جدید رژیم اشغالگر درباره تغییر قواعد درگیری هشدار داد که اخیرا صهیونیست‌ها یک کمپین رسانه‌ای برای ارعاب افکار عمومی ایجاد کرده و مدعی شده بودند فرودگاه بیروت را هدف قرار خواهند داد. بنابراین دبیر کل حزب‌الله صراحتا با سخنان و اخطارهایی که خطاب به اشغالگران مطرح کرد، مانع تاثیرپذیری افکار عمومی لبنان از این ادعاهای موهوم دشمن شد.

در اینجا بار دیگر این واقعیت روشن می‌شود که بازدارندگی حزب‌الله همچنان مهمترین عامل محافظت از عمق لبنان و تاسیسات حیاتی آن است. سیگنال‌ها و تجارب دور و نزدیک نشان می‌دهد که پیام‌های دبیر کل حزب‌الله قطعا در محافل تصمیم‌گیری امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مقامات مربوطه اسرائیلی می‌دانند که این پیام‌ها قطعا تاثیرات خود را خواهد داشت.

آنچه که از پیام‌های هشدارآمیز دبیرکل حزب‌الله خطاب به صهیونیست‌ها می‌توان برداشت کرد این است که قدرت بازدارنده حزب‌الله بدون توجه به اینکه چه کسانی در عرصه قدرت رژیم صهیونیستی حضور داشته باشند، همچنان پابرجاست. یکی از بارزترین جلوه‌های این واقعیت، آن است که قدرت بازدارندگی مقاومت در همه دوره‌های کابینه‌های مختلف رژیم صهیونیستی، تاثیرات خود را به همان شکل حفظ کرده است.

علاوه بر آن با وجود رویکرد افراطی و فاشیستی اعضای کابینه جدید رژیم اشغالگر اما تجربه ثابت کرده که نتانیاهو حتی نسبت به سایر نخست‌وزیران رژیم صهیونیستی نیز همواره در عرصه تقابل با حزب‌الله تلاش می‌کند یک ارزیابی منطقی از اوضاع داشته باشد و به همین دلیل است که در دوره‌های مختلف حکومت خود با محاسبه هزینه‌های گزافی که تقابل با حزب‌الله به اسرائیلی‌ها تحمیل می‌کند، از ورود به هرگونه گزینه نظامی با آن اجتناب کرده است.

درواقع همه آنچه که نتانیاهو در دوره‌های مختلف توانسته مقابل حزب‌الله انجام دهد، هیاهو و لاف‌زنی‌های بی‌عمل بوده است.

در اینجا لازم است به کلیپی که چند روز قبل واحد رسانه‌ای حزب‌الله منتشر کرده و صحنه ورود نیروهای ویژه مقاومت به منطقه راهبردی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را نشان می‌داد اشاره کنیم؛ کلیپی که در قالب یک پیام هشدارآمیز هم‌زمان با تشکیل کابینه افراطی اسرائیل منتشر شد و پیام‌های تهدیدآمیز سید حسن نصرالله، تاثیرات این ویدئو بر اشغالگران را تکمیل کرد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها