ادعای نشریه ژاپنی درباره طراح ایران و روسیه برای دور زدن تحریم‌ها

کد خبر: 1198181

یک نشریه ژاپنی در گزارشی مدعی شد، ایران و روسیه به منظور دور زدن تحریم‌های اروپا در حال ایجاد یک کریدور دریایی هستند.

ادعای نشریه ژاپنی درباره طراح  ایران و روسیه برای دور زدن تحریم‌ها

یک نشریه ژاپنی در گزارشی مدعی شد، ایران و روسیه به منظور دور زدن تحریم‌های اروپا در حال ایجاد یک کریدور دریایی هستند.

به نوشته روزنامه نیکی آسیا، روسیه و ایران در حال طراحی برنامه‌هایی برای ایجاد کریدور کشتیرانی جدید با هند به منظور دور زدن تحریم‌های اروپا هستند.

به نوشته این روزنامه ژاپنی، این طرح به عنوان یک اقدام متقابل در برابر فشارهای تحت رهبری ایالات متحده به شمار می‌آید اما هند که تاکنون به تحریم‌های اخیر غرب علیه ایران و روسیه نپیوسته است، درباره این کریدور تجاری واکنشی نشان نداده است.

بنابر این گزارش، ایران پیش از این برای توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن و زیرساخت‌های جاده‌ای خود تلاش کرده و خود را به عنوان یک قطب حمل‌ونقل بالقوه بین آسیا، روسیه و اروپا معرفی کرده است.

نیکی آسیا به نقل از یک مقام ارشد نوشت: ایران ۳۳۰۰ کیلومتر راه آهن در سراسر کشور ساخته است و به‌علاوه ۶۰۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت دارد که ۱۰۰۰ کیلومتر آن تا ماه مارس به پایان می‌رسد.

جمهوری اسلامی ایران همچنین در سال ۲۰۲۲ یک بزرگراه چهار بانده را افتتاح کرد که دریای خزر و خلیج فارس را به هم متصل می‌کند.

در سال ۲۰۰۲، ایران، روسیه و هند قراردادی را برای ساخت کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال به جنوب امضاء کردند که هند و روسیه را از طریق ایران و آذربایجان و با دور زدن کانال سوئز به هم متصل می‌کند.

نیکی آسیا در ادامه گزارش داد که روسیه نیز می‌خواهد با بهره برداری از این کریدور صادرات خود را از طریق ایران به کشورهای جنوب آسیا افزایش دهد و در نتیجه اتکای خود را به اروپا قطع کند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها