کرملین به ارسال بمب‌های خوشه‌ای از ترکیه برای اوکراین واکنش نشان داد

کد خبر: 1198189

سخنگوی کرملین امروز تأکید کرد: مسکو اتهام ارسال بمب‌های خوشه‌ای از ترکیه برای اوکراین را بررسی می‌کند.

کرملین به ارسال بمب‌های خوشه‌ای از ترکیه برای اوکراین واکنش نشان داد

سخنگوی کرملین امروز تأکید کرد: مسکو اتهام ارسال بمب‌های خوشه‌ای از ترکیه برای اوکراین را بررسی می‌کند.

به نقل از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه اعلام کرد: گفتن اینکه آیا گزارش هایی مبنی بر ارسال تسلیحات خوشه‌ ای از سوی ترکیه به اوکراین صحت دارند یا خیر، سخت است؛ اما مسکو از نزدیک اوضاع را بررسی می کند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی درباره ادعاهایی مبنی بر اینکه آنکارا از اکتبر گذشته بمب های خوشه ای برای کی‌ یف می‌ فرستد، ادامه داد: البته سخت است بگوییم که آیا این گزارش‌ ها صحت دارند یا نه. شما می‌ دانید که تعداد گزارش‌ های جعلی از حجم اطلاعات واقعی بیشتر است. بنابراین، مطمئناً، ما از نزدیک همه اینها را زیر نظر داریم

«دیمیتری پسکوف» در ادامه افزود: روسیه به خوبی از تحویل پهپادهای بیرقدار ترکیه به اوکراین آگاه است. با این حال، آنکارا به عنوان عضو ناتو هم تعهداتی دارد و هم روابط دوجانبه خود را با سایر کشورها حفظ می کند. ما روابط بسیار نزدیکی با ترکیه داریم که بر اساس منافع متقابل، درک متقابل، احترام متقابل و تمایل متقابل برای گفتگو در مورد چالش برانگیزترین موضوعات بنا شده است.

این در حالی است که نشریه فارین پالیسی پیش از این به نقل از نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که ترکیه از نوامبر سال ۲۰۲۲ مهمات خوشه‌ ایِ آمریکاییرا در اختیار اوکراین قرار داده است.

ترکیه تا کنون در این باره اظهارنظری نکرده است./مهر

پسکوف: غرب به هر قیمتی سلاح به اوکراین ارسال می کند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورهای غربی با ارسال پیوسته سلاح به اوکراین، خود با کاهش ذخایر نظامی روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه یادآور شد که کشورهای غربی به هر قیمتی به تجهیز تسلیحاتی اوکراین ادامه می دهند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: تاکنون شاهد بوده‌ایم که کشورهای غربی به رهبری آمریکا برای تداوم تخصیص کمک مالی و پمپاژ تسلیحات به اوکراین از خود آمادگی نشان داده‌اند و در عین حال شاهد هستیم که این کشورها با مشکلات خاصی در مجموعه نظامی-صنعتی روبرو هستند.

سخنگوی کرملین در ادامه یادآور شد که در غرب افرادی هستند که در خصوص اینکه آیا کی یف به طور مؤثری کمک های مالی دریافتی خود را خرج می کند، تردید دارند.

در همین راستا، پیش از این اوکراین از آمریکا درخواست کرد که سیستم دفاع موشکی هدایت شونده پاتریوت را برای ماه‌ها آتی فراهم کند زیرا این سامانه می‌تواند هواپیماها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد روسیه را هدف قرار دهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها