تکرار فاجعه جورج فلوید؛ این بار، قتل معلمی سیاهپوست بدست پلیس آمریکا

کد خبر: 1198557

 پس از بیش از دو سال از فاجعه قتل جورج فلوید، این بار "کینان اندرسون" معلم سیاهپوست زبان انگلیسی در یک دبیرستان و پدری ۳۱ ساله، بر اثر حمله مکرر پلیس لس آنجلس با شوکر به وی به قتل رسید.

تکرار فاجعه جورج فلوید؛ این بار، قتل معلمی سیاهپوست بدست پلیس آمریکا

 پس از بیش از دو سال از فاجعه قتل جورج فلوید، این بار  "کینان اندرسون" معلم سیاهپوست زبان انگلیسی در یک دبیرستان و پدری ۳۱ ساله، بر اثر حمله مکرر پلیس لس آنجلس با شوکر به وی به قتل رسید.

بر اساس گزارش ها، اندرسون پس از یک صحنه تصادف از پلیس لس آنجلس کمک خواسته بود، اما در عوض آنها به او دستبند زدند و او را به زمین زده و سپس به صورت مکرر به او شوکر زدند.

اندرسون بر اثر ایست قلبی در بیمارستان جان خود را از دست داد.در تصاویر منتشر شده اندرسون فریاد می زند: «آنها دارند مرا به سرنوشت جورج فلوید دچار می‌کنند!»

به گفته رسانه های آمریکا اندرسون پسر عموی پاتریس کالورز بنیانگذار جنبش موسوم به "زندگی سیاهپوستان ارزش دارد" است.

کالورز در حساب اینستاگرامی خود نوشت:کینان توسط پلیس لس آنجلس به قتل رسید.

170119748

بر اساس بیانیه ای از ماشه اشتون، مدیر مدرسه "دیجیتال پایونیرز آکادمی " در واشنگتن، اندرسون در این مدرسه به دانش آموزان کلاس دهم درس انگلیسی می آموخت. اشتون گفت که اندرسون در تعطیلات زمستانی به دیدار خانواده خود در لس آنجلس رفته بود.

اشتون افزود: جزئیات مرگ او ناراحت کننده و غم انگیز است، کینان یک معلم بسیار متعهد و پدر یک پسر شش ساله بود. او میان همه محبوب همه بود.

پلیس لس آنجلس اعلام کرده که کارآگاهان بخش تحقیقات نیروی پلیس به صحنه بازداشت اندرسون رفته اند و در حال تحقیق در مورد استفاده از زور هستند.

این اداره افزود که پلیس مرگ هر فرد هنگام قرارداشتن در بازداشت پلیس را به عنوان استفاده از زور تلقی می کند .

پلیس لس آنجلس همزمان در حال تحقیق در مورد تیراندازی پلیس و قتل تاکار اسمیت ۴۵ ساله و اسکار سانچز ۳۵ ساله است که تصاویری از این قتلها منتشر کرده است.

جورج فلوید خرداد ۱۳۹۹ در حالی که یکی از ماموران اداره پلیس مینیاپولیس زانویش را برای حدود نه دقیقه بر گرده او قرار داده بود، در سن ۴۶ سالگی درگذشت.

مرگ فلوید و تصاویری که از این لحظه تلخ و تکان دهنده منتشر شد، موجی از شوک و خشم را در آمریکا به راه انداخت و به اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا در برخورد شهروندان آمریکایی آفریقایی تبار منجر شد.دادگاه ایالت مینه‌سوتا آمریکا درک شووین افسر پلیس عامل قتل فلوید را به ۲۲ سال و نیم حبس محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، یک گروه غیردولتی در آمریکا که خشونت های پلیس را رصد می کند، گزارش داد که در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) پلیس این کشور رکوردار کشتار مردم به ویژه سیاهپوستان بوده بطوریکه روزانه بیش از سه نفر را کشته است.

گروه "رصد خشونت پلیس" روز جمعه به وقت محلی در گزارشی اعلام کرد، پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی یک هزار و ۱۷۶ نفر را به قتل رسانده است.

این گروه غیردولتی که با جنبش "زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد" در ارتباط است، گزارش داد کشته شدن یک هزار و ۱۷۶ نفر در سال ۲۰۲۲ به دست بلیس آمریکا، بالاترین آمار از سال ۲۰۱۳ تاکنون محسوب می شود.

بر اساس گزارش این گروه، در سال گذشته میلادی تنها ۱۲ روز وجود داشته که در طی آن پلیس هیچ فردی را به قتل نرسانده است.

بر پایه این گزارش، پلیس آمریکا بطور متوسط روزانه، بیش از سه نفر را کشته است.

۱۳۲ مورد از این قتل‌ها مربوط به قربانیانی است که مظنون به ارتکاب هیچ جرمی نیستند. ۹۸ مورد درگیری مرگبار با پلیس آمریکا نیز بر سر قوانین راهنمایی و رانندگی رخ داده است.

بر اساس این گزارش، خشونت پلیس آمریکا در برابر افراد سیاهپوست بیش از سفید پوستان است بطوریکه ۲۴ درصد از کسانی که توسط پلیس کشته شده‌اند، سیاهپوست بوده اند در حالیکه سیاهپوستان فقط ۱۳ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش، اکثر قربانیان جوان هستند و بیش از نیمی از افرادی که به دست پلیس آمریکا کشته شده اند، بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها