اردوغان از سوئد و فنلاند 130 تروریست خواست!

کد خبر: 1198995

رئیس جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه در سخنرانی گفت برای موافقت آنکارا با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، این دو کشور حوزه اسکاندیناوی باید 130 تروریست را به ترکیه تحویل دهند که تا کنون این کار را انجام نداده‌اند.

 اردوغان از سوئد و فنلاند  130 تروریست خواست!

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که سوئد و فنلاند باید 130 تروریستی که به آنها اعلام کرده‌ایم را به ترکیه تحویل دهند.

وی در ادامه سخنانش درباره موافقت آنکارا با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو گفت: «به آنها گفتیم که باید 130 تروریست را به ما بازگردانند تا در پارلمان‌مان با پیوستن آنها (به ناتو) موافقت کنیم اما این کار را نکردند».

اردوغان اضافه کرد: «شاهد تظاهرات گروه تروریستی پ‌ک‌ک در خیابان‌های سوئد هستیم که پیشتر در این باره هشدار داده بودیم اما متاسفانه این تظاهرات متوقف نشدند».

رئیس جمهور  اردوغان با هشدار به سوئد گفت: «در صورتی که اقدامات تحریک آمیز پ‌ک‌ک در سوئد متوقف نشود، تنش در روابطمان با استکهلم افزایش خواهد یافت».

پیشتر مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که دولت بایدن درخواست فروش جنگنده‌های اف-16 به ترکیه را به کنگره برای موافقت با آن ارجاع داده‌ است.

پس از انتشار این خبر، چند مقام آمریکایی گفتند که موافقت کنگره با فروش جنگنده‌های اف-16 به ترکیه وابسته به موافقت آنکارا با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو است.

همچنین «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی یکشنبه گذشته از ترکیه خواست تا موافقت خود را با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو اعلام کند.

وی در سخنانی گفت: «زمان آن فرا رسیده که ترکیه با درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو موافقت کند».

پیش از این نخست وزیر سوئد گفته بود که ترکیه برای عضویت سوئد در ناتو خواسته‌هایی را مطرح کرده است که نمی‌توانیم همه آنها را بپذیریم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها