آماده باش ناتو برای جنگ طولانی اوکراین

کد خبر: 1199652

سران ارشد ائتلاف ناتو با تاکید بر طولانی شدن نبرد روسیه با اوکراین گفتند این ائتلاف نیز باید خود را برای طولانی مدت آماده کند.

 آماده باش ناتو برای جنگ طولانی اوکراین

معاون ناتو روز چهارشنبه به روسای ارشد نظامی سراسر اروپا گفت، روسیه در حال آماده شدن برای جنگی طولانی در اوکراین است، بنابراین ناتو هم باید برای «مدت طولانی» آماده  باشد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «میرچا جوآنا» معاون ائتلاف ناتو گفت که اعضای  این ائتلاف  باید بیشتر در زمینه  اموردفاعی سرمایه گذاری کنند، تولیدات نظامی را افزایش دهند و از فناوری‌های جدید برای جنگ‌های آینده استفاده کنند.

معاون ائتلاف ناتو گفت: «ما هیچ نشانه‌ای نداریم که اهداف "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه تغییر کرده است. بنابراین باید برای مدت طولانی آماده باشیم. سال ۲۰۲۳ سال سختی خواهد بود و باید تا زمانی که این جنگ طول بکشد از اوکراین حمایت کنیم.»

دریاسالار «راب بائر» رئیس کمیته نظامی ناتو نیز روز چهارشنبه در گردهمایی روسای ناتو با اشاره به جنگ‌های پیشرفته کنونی گفت که این ائتلاف باید برای مقابله با نبردهای آینده دگرگونی در خود ایجاد کند.

در همین رابطه، منابع خبری اعلام کردند که  د ر ادامه سیاست کشورهای غربی برای سرازیر کردن تسلیحات خود به اوکراین، هلند از  اعضای ناتو از قصد خود برای ارسال سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» به اوکراین خبر داده است.

مارک روته» نخست وزیر هلند که برای دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در آمریکا حضور دارد، گفت که هلند سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به اوکراین می‌فرستد.

روته گفت که در ابتکار عمل آمریکا و آلمان برای ارسال سامانه‌های دفاعی به اوکراین شرکت خواهند کرد. روته گفت که پیش از این با «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین  در این  درباره صحبت کرده است.

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو روز یکشنبه گفت که جنگ اوکراین در مرحله حساسی قرار دارد. وی خواستار ارسال سلاح‌های سنگین بیشتر برای اوکراین شد و گفت که باید تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار داد که اوکراین را پیروز کند.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه  روسیه روز  چهارشنبه  طی نشست خبری در مسکو به تشریح نتایج سیاست خارجی این کشور در سال ۲۰۲۲ پرداخت.

لاوروف با بیان اینکه ناتو از طریق اوکراین با روسیه می‌جنگد، گفت: «آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، نتیجه آمادگی آمریکا برای جنگ هیبریدی علیه روسیه است.»

وی ضمن تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا استقلال خود را از دست داده و کاملاً تابع دستورات آمریکا شده است، توضیح داد: «سلاح تحریم ممکن است علیه هر کشوری که سیاست‌های آمریکا را نقض کند، استفاده شود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه بحران اوکراین از مدت‌ها پیش از عملیات نظامی ویژه شروع شده بود، اظهار داشت: «بانک جهانی و سازمان جهانی خواربار قبل از آغاز عملیات در گزارش‌هایی گفته بودند که اقدامات واشنگتن و متحدانش عامل بحران اقتصادی جهان بود.»/ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها