زلنسکی: عضویت در ناتو بهترین تضمین امنیتی برای اوکراین خواهد بود

کد خبر: 1200373

رئیس جمهور اوکراین در دیداری با نخست وزیر اسبق انگلیس در کی یف عضویت در ناتو را بهترین تضمین امنیتی برای کشورش خواند.

 زلنسکی: عضویت در ناتو بهترین تضمین امنیتی برای اوکراین خواهد بود

رئیس جمهور اوکراین در دیداری با نخست وزیر اسبق انگلیس در کی یف عضویت در ناتو را بهترین تضمین امنیتی برای کشورش خواند.

 به نقل از "ان تی وی" آلمان، در حالی که غرب بر سر تامین تانک‌های اصلی جنگ با هم درگیر است، جنگ در اوکراین همچنان ادامه دارد. در این شرایط ، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در جریان دیدار با بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق انگلیس در کی یف خواسته های خود از غرب را تکرار کرد.

 زلنسکی بار دیگر از پیوستن کشورش به ناتو برای محافظت از آن در برابر تجاوزات روسیه سخن گفت.. آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری در کی یف گفت، زلنسکی در دیدار با بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق انگلیس، عضویت در این ائتلاف را بهترین تضمین امنیتی برای کشورش خواند و تاکید کرد که ترویج فعالانه هدف عضویت اوکراین در ناتو مهم است.

این در حالی است که "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه، آرزوهای اوکراین برای پیوستن به ناتو را یکی از دلایل جنگ ذکر کرده است. مسکو همیشه کناره‌گیری کی یف از عضویت در ائتلاف نظامی را شرط حل مناقشه ذکر کرده بود . قدرت هسته ای روسیه مدعی است که امنیت خود را با حضور احتمالی ناتو در اوکراین در معرض تهدید می بیند.

به گفته "یرماک"، زلنسکی و جانسون همچنین درباره نشست صلح پیشنهادی اوکراین گفتگو کردند. هنوز تاریخی برای چنین دیداری تعیین نشده است. روسیه همچنین درخواست های زلنسکی را که خواستار تضمین های امنیتی و خروج کامل نیروهای کرملین از خاک اوکراین بود، رد کرده و آن را غیرواقعی دانسته است.

نخست وزیر اسبق انگلیس به طور ضمنی همچنین حمایت خود را از تامین تانک های اصلی نبرد به اوکراین ابراز کرده است. همانطور که روزنامه گاردین گزارش می دهد، جانسون در جریان سفر امروز خود به کی یف گفت: اکنون زمان مناسبی است تا فشارها را افزایش داده و تمام ابزار مورد نیاز اوکراینی ها را برای تکمیل کار فراهم کنیم.

به گزارش گاردین، جانسون گفت: این جنگ تنها در صورتی می‌تواند پایان یابد که اوکراین برنده شود و البته در اسرع وقت. به نوشته گاردین، جانسون گفت: هر چه پوتین زودتر شکست بخورد، برای اوکراین و برای کل جهان بهتر است.

جانسون در ویدئویی که توسط زلنسکی در تلگرام در کی یف منتشر شد، تاکید کرد که برای کمک به این کشور در شرایط سخت آمده است. این سیاستمدار قبلاً در دوران نخست وزیری خود از حومه کی یف بوچا و بوروجانکا بازدید کرده بود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها