رضایت پوتین از پدافند هوایی پیشرفته روسیه

کد خبر: 1201023

رئیس جمهور روسیه عملکرد پدافند هوایی این کشور را ستود و سامانه‌های دفاع موشکی روسیه را پیشرفته خواند.

رضایت پوتین از پدافند هوایی پیشرفته روسیه

رئیس جمهور روسیه عملکرد پدافند هوایی این کشور را ستود و سامانه‌های دفاع موشکی روسیه را پیشرفته خواند.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار «بلگورود» وضعیت یگان‌های دفاع هوایی روسیه را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش وبگاه «ریانووستی» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  در این دیدار به تولید انبوه موشک برای پدافند هوایی این کشور اشاره کرد.

پوتین اظهار داشت: «آمریکا موشک‌های "پاتریوت" تولید می‌کند، اما در کشور ما شبیه این موشک‌ها سه برابر بیشتر تولید می‌شود. در مورد موشک‌های دفاع هوایی، تولید روسیه با تمام تولیدات جهانی قابل مقایسه است. همچنین اینکه سامانه‌های دفاع موشکی ما پیشرفته و قابل اعتماد هستند.»

این گزارش حاکیست، روسیه آزمایش سامانه موشکی زمین به هوای «اس-۵۰۰» خود را  نیز تکمیل کرده و عرضه آن به نیروهای مسلح شروع شده است. اس-۵۰۰، سلاحی است که مسکو امیدوار است قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و به پرفروش‌ترین محصول صادراتی تبدیل شود. اس-۵۰۰ به عنوان یک سامانه دفاع فضایی توصیف شده  و می‌تواند موشک‌های بالستیک قاره پیما، موشک‌های کروز ابرفرا صوت و هواپیماها را رهگیری کند.

روسیه ۲ سال قبل آزمایش این سامانه را آغاز کرد و ارتش روسیه اعلام کرده که اولین آتشبار اس-۵۰۰  اطراف شهر مسکو مستقر خواهد شد.

یک مقام ارشد نظامی روس گفت که سامانه اس-۵۰۰ هرگونه جنگ افزار ابرفراصوت را شناسایی و منهدم می‌کند.

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت آلماز آنتی سازنده این سامانه مدعی است که اس-۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها