تشدید اختلافات در واشنگتن/ بایدن همه طرح های مالیاتی را وتو می کند

کد خبر: 1201263

بایدن وعده داده است که همه طرح های جمهوری‌خواهان در مورد افزایش مالیات بر فروش کالا را وتو کند.

تشدید اختلافات در واشنگتن/ بایدن همه طرح های مالیاتی را وتو می کند

بایدن وعده داده است که همه طرح های جمهوری‌خواهان در مورد افزایش مالیات بر فروش کالا را وتو کند.

به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا گفت که با کلیه طرح‌های پیشنهادی جمهوری خواهان چه در حوزه مالیات بر کالاها و خدمات در آمریکا و چه در دیگر حوزه‌های مالیاتی به شدت مخالفت و مقابله خواهد کرد و هر طرحی را در این زمینه وتو خواهد کرد.

بایدن روز پنجشنبه گفت: «من اجازه یکه تازی جمهوری خواهان برای تغییر مالیات‌ها نخواهم داد و نمی‌گذارم که این اتفاق بیفتد.»

گروهی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال تلاش برای حذف اکثر مالیات‌های فدرال، از جمله مالیات بر درآمد و جایگزینی آنها با مالیات بر فروش هستند.

برخی از کارشناسان مالیاتی می‌گویند قانون به اصطلاح مالیات منصفانه برای خانواده‌های کارگر چندان عادلانه نخواهد بود، زیرا به ثروتمندترین آمریکایی‌ها امتیاز و معافیت بیشتری می‌دهد.

در حالی که مالیات بر درآمد افراد و شرکت‌ها مرتبط با عایدی سرمایه و دستمزد است، مالیات ۲۳ درصدی پیشنهادی بر فروش کالاها و خدمات باعث می‌شود فقیرترین آمریکایی‌ها نزدیک به ۳۰ درصد بیشتر برای خریدهای روزمره بپردازند.

بایدن با اشاره به دستاوردهای اقتصادی آمریکا در دو سال ریاست حزب دموکرات خود گفت: «این کشور خیلی چیزها را پشت سر گذاشته است، ما بیش از آن پیشرفت کرده ایم که اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.»

بایدن این اظهارات را در روزی بیان کرد که وزارت بازرگانی ایالات متحده رشد سالانه تولید ناخالص داخلی را ۲.۹ درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ اعلام کرد. این رقم بالاتر از پیش بینی ۲.۶ درصدی اقتصاددانان وال استریت است.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در ماه دسامبر با افزایش ۵.۶ درصدی، دو برابر بیشتر از حد انتظار رشد کرده است. همچنین فروش خانه‌های نوساز به عنوان سنگ بنای اقتصاد آمریکا نیز در ماه دسامبر افزایش یافت.

همچنین نرخ بیکاری آمریکا در ماه دسامبر به ۳.۵ درصد کاهش یافت که بسیار کمتر از نرخ ۴ درصدی است که بانک مرکزی آمریکا آن را انتظار داشت.

بایدن گفت: «نزدیک به ۱۱ میلیون شغل ایجاد کردیم، از جمله ۷۵۰۰۰۰ شغل تولیدی… نرخ بیکاری برای کارگران سیاهپوست و اسپانیایی تبار نزدیک به کمترین رکورد و برای افراد دارای معلولیت کمترین نرخ بیکاری است و در این شرایط اجازه به هم خوردن وضعیت را نمی‌دهیم.»/مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها