ترامپ: ما در مرز جنگ جهانی سوم هستیم

کد خبر: 1201732

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار کرد ما در مرز جنگ جهانی سوم هستیم و جو بایدن ما را به سمت این جنگ پیش برده است.

ترامپ: ما در مرز جنگ جهانی سوم هستیم

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار کرد ما در مرز جنگ جهانی سوم هستیم و جو بایدن ما را به سمت این جنگ پیش برده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار کرد جو بایدن جهان را تا آستانه جنگ جهانی سوم پیش برده است.

وی در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود در نیوهمپشایر گفت: ما در مرز جنگ جهانی سوم هستیم و جو بایدن ما را به سمت این جنگ پیش برده است. جنگی که هیچ کس درباره آن نمی داند. ترامپ تصریح کرد من اگر بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شوم، صلح را با قدرت بر می گردانم، طوری که هرگز پیش از آن اتفاق نیافتاده است.

وی تاکید کرد جمهوری خواهان معتقدند اگر او در سال 2020 به سمت ریاست جمهوی می رسید، جنگ بین روسیه و اوکراین هرگز اتفاق نمی افتاد. و حالا او می خواهد به صلح دست یابد.

ترامپ که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 است دو روز پیش در شبکه اجتماعی خودش تروث‌سوشیال نوشت: «اول تانک عرضه می‌شود و بعد سلاح‌های هسته‌ای. همین الان به این جنگ دیوانه‌وار خاتمه دهید. این کار بسیار آسانی است.»

او در یک مطلب دیگر مدعی شد که با 24 ساعت مذاکره می‌تواند این جنگ را به پایان برساند. او نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم جنگ روسیه/اوکراین هرگز اتفاق نمی‌افتاد اما حتی همین حالا هم اگر رئیس‌جمهور باشم می‌توانم ظرف 24 ساعت با مذاکره این جنگ وحشتناک که با سرعت فزاینده‌ای در حال تشدید است را به پایان برسانم.»

ترامپ: حضور دیسانتیس در انتخابات خیانت بزرگی است

در حالی که دونالد ترامپ در نخستین تلاش انتخاباتی خود در نیوهمپشایر با کاهش شدید محبوبیت خود مواجه شد، در اظهاراتی گفت: حضور ران دیسانتیس فرماندار فعلی فلوریدا در انتخابات 2024، خیانت بزرگی خواهد بود.

وی پس از دیدار با رهبران کمپین خود در نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی، در جریان یک مصاحبه با آسوشیتدپرس به انتقاد از دیسانتیس پرداخت و گفت: من تصور می کنم اگر او در انتخابات شرکت کند، خیانت و ناسپاسی بزرگی کرده است زیرا من با او صمیمی شدم. او هیچ شانسی ندارد. دوران زندگی سیاسی او به پایان رسیده است.

ترامپ همچنین به پیشتازی خود در نظرسنجی های اولیه در مورد انتخابات تاکید و انتخاب دیسانتیس به عنوان فرماندار فلوریدا را باعث کسب اعتبار برای او دانست.

این در حالی است که ترامپ در سال 2018 در رقابت برای انتخاب فرماندار، حمایت خود را از دیسانتیس اعلام کرده بود.

وی در این مصاحبه افزود: مدت زمان زیادی است که با دیسانتیس صحبت نکرده است.

عملکرد ضعیف جمهوری خواهان در پیروزی نه چندان چشمگیر در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در نوامبر 2022، انتقادات زیادی را از سوی اعضای حزب علیه دونالد ترامپ برانگیخت. بسیاری از افرادی که در جریان این انتخابات شکست خوردند مورد حمایت ترامپ بودند و گمان می رفت، آنها بتوانند کرسی مجلس نمایندگان یا مجلس سنا را بدست آورده و یا دستکم در انتخابات فرمانداران پیروز شوند.

در همین حال، نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد دیسانتیس که هنوز به طور رسمی برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی نکرده، در یک انتخابات فرضی، فاصله خود را با ترامپ بسیار کم کرده و حتی در برخی موارد از او پیشی گرفته است.  

فعالان و اعضای حزب جمهوری خواه روز گذشته در نیو همپشایر اظهار کردند دونالد ترامپ در جریان گفتگو با مقامات حزب، عرصه سیاسی در این ایالت را بسیار متزلزل تر و بی ثبات تر از 6 سال قبل دید.     

رویترز دریافت از میان ترامپ 10 مقام حزب جمهوری خواه در این ایالت که پیشتر در کمپین تبلیغاتی 2016 ترامپ فعالیت کرده و از حامیان و طرفداران او بودند، تنها 3 نفر از آنان همچنان طرفدار او بودند و دیگر افراد ترجیح دادند که با تغییر دیدگاه خود درباره ترامپ، به دنبال چهره جدیدی برای حمایت باشند که شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات 2024 داشته باشد.

بر این اساس، اغلب جمهوری خواهان نیوهمپشایراظهار کردند که ران دیسانتیس فرماندار فعلی فلوریدا را فرد شایسته تری برای نامزدی حزب می بینند. در حالی که دیسانتیس هنوز به طور رسمی برای شرکت در انتخابات 2024 اعلام آمادگی نکرده است.

این در حالی است که کمپین ترامپ در ایمیلی برای طرفداران خود اعلام کرده که براساس نظرسنجی انجام شده توسط کالج امرسون، میزان محبوبیت دونالد ترامپ در میان جمهوری خواهان با 55 درصد از رقیب خود دی سانتیس با 29 درصد، پیشی دارد.

در همین حال رقبای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2024، به دنبال راهی برای ورود به میدان رقابتی هستند که تاکنون به طور انحصاری در اختیار دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا بوده است.

جمهوری خواهان دیگری در تلاش برای ورود به این رقابت هستند: «مایک پنس» معاون سابق ترامپ، «نیکی هالی» سفیر سابق آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا. همه این افراد به مسیری سیاسی نیاز دارند که آنها را از دو پیشتاز جمهوری خواه دیگر یعنی ترامپ و دیسانتیس متمایز کند.

به نظر می رسد هر جمهوری خواهی که قصد دارد وارد این رقابت شود باید رقابت سختی را با ترامپ یا دی سانتیس برگزار کند. نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد ترامپ به عنوان نامزد جدی جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، با کسب 48 درصد از رقیب خود دیسانتیس با 31 درصد پیش است.

همچنین در تازه ترین نظرسنجی هاروارد-هریس مشخص شد که در انتخابات فرضی اولیه ترامپ با 48 درصد از دی سانتیس با 28 درصد پیشی می گیرد در حالی که در این نظرسنجی پنس تنها 7 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

در ادامه این گزارش آمده است با این وجود، ترامپ همچنان با انبوهی از مشکلات قانونی و تحقیقات جنایی و نیز پرسش های متعددی درباره استعدادهای سیاسی اش پس از کسب نتایج ضعیف در انتخابات میان دوره ای روبروست. از سوی دیگر، دی سانتیس نیز کمیتی تا حدی ناشناخته در سطح ملی است که باعث شده مقام سیاسی او دستکم ضعیف بماند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها