وعده وزیر دفاع انگلیس به اوکراین

کد خبر: 1202052

وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه اعلام کره که تانک‌های چلنچر 2 این کشور احتمالا در تابستان به اوکراین برسند.

وعده وزیر دفاع انگلیس به اوکراین

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه از زمان رسیدن تانک‌های چلنجر 2 این کشور به اوکراین خبر داد.

وی طی سخنانی گفت: «تانک‌های چلنجر 2 انگلیس تابستان به اوکراین خواهند رسید اما زمان دقیق آن هنوز تایید نشده است».

این در حالی است که روز گذشته وزارت دفاع انگلیس در توئیتی اعلام کرد، سربازان ارتش اوکراین با هدف گذراندن آموزش به کارگیری تانک‌های چلنجر اعطایی لندن به کی‌یف وارد انگلیس شده‌اند.

انگلیس اولین کشوری بود که متعهد به ارسال تانک‌های پیشرفته برای اوکراین شد و آلمان و آمریکا هم اخیرا بعد از کشمکش‌هایی تصمیم خود را برای ارسال تانک‌هایشان برای نیروهای ارتش اوکراین اعلام کردند.

اخیرا روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی به جدال کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا با آلمان در خصوص ارسال تانک‌های «لئوپارد» به اوکراین برای نبرد با روسیه اشاره کرد. این روزنامه نوشت، اعلام عرضه تانک‌های آبرامز آمریکا به کی‌یف پوششی برای ارسال تانک‌های «لئوپارد 2» آلمان به اوکراین است.

کشورهای ناتو به رهبری آمریکا اخیراً کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را تشدید کرده‌اند که با واکنش تند مسکو مواجه شده است. روسیه در پی اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک به اوکراین هشدار داده‌ که این تانک‌ها مانند سایر تسلیحاتی ارسالی ناتو در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهد سوخت.

یک روز بعد از جنجال‌ها درباره تجهیز اوکراین به تانک‌های واشنگتن و برلین، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان درباره برنامه زمانی ارسال تانک توضیحاتی ارائه داد و گفت که ارسال اولین محموله تانک‌های «لئوپارد» این کشور به اوکراین حدود سه ماه زمان می‌برد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها