اسرائیل از بیم حملات تلافی ایران به حالت آماده باش درآمد

کد خبر: 1202065

شبکه "الجزیره" قطر دوشنبه شب در خبری گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی پس از حمله منسوب به رژیم تل آویو در اصفهان و از بیم حملات انتقام‌جویانه ایران، در جولان اشغالی سوریه حالت آماده باش اعلام کرد.

اسرائیل از بیم حملات تلافی ایران به حالت آماده باش درآمد

 شبکه "الجزیره" قطر دوشنبه شب در خبری گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی پس از حمله منسوب به رژیم تل آویو در اصفهان و از بیم حملات انتقام‌جویانه ایران، در جولان اشغالی سوریه حالت آماده باش اعلام کرد.

این شبکه خبری قطری به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره‌ای نکردند.

سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته (شنبه ۸ بهمن) به قصد حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد.

در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده است و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها می‌شوند.

یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند.

این مجموعه پیش‌تر نیز تجربه موردی مشابه را داشته و تمهیدات در نظر گرفته شده پس از آن حادثه منجر به این می‌شود که خسارت قابل توجهی در این حمله به کارگاه‌ها و سوله‌های آن وارد نشود.

همچنین یک فروند دیگر از این کوادکوپترها که در حین عملیات مقابله آسیب کمتری دیده در اختیار نیروهای حفاظتی مستقر در مجموعه قرار گرفته است./ایرنا

رژیم صهیونیستی رکورد کشتار فلسطینیان را شکست/ ۳۵ شهید در یک ماه

درحالی که سازمان ملل متحد سال ۲۰۲۲ را خونبارترین سال فلسطینیان اعلام کرده بود، اما آمار وزارت بهداشت فلسطین نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته (ماه ژانویه) رکورد جدیدی در کشتار فلسطینیان را ثبت کرده و ۳۵ فلسطینی تنها در یک ماه گذشته شهید شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری وفا فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: شمار شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری تا کنون به ۳۵ شهید رسیده است.

این وزارتخانه فلسطینی، ماه جاری (ژانویه/ دی-بهمن) را خونبارترین ماه برای کرانه باختری از سال ۲۰۱۵ دانست.

براساس گزارش این نهاد پزشکی فلسطینی، نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست، ۳۵ نفر از جمله ۸ کودک و یک زن مسن را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که ۲۰ تن از آنها ساکنان شهر جنین در شمال کرانه باختری بودند که پنجشنبه دو هفته پیش با یورش صهیونیست‌ها به خاک و خون کشیده شدند.

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه در اراضی اشغالی (اوچا) ۱۱ دی ماه و در گزارش سالانه خود اعلام کرد که سال ۲۰۲۲ خونین ترین سال برای فلسطینی‌ها از سال ۲۰۰۵ بوده، به طوری که در این سال ۲۳۰ تن به ضرب گلوله صهیونیست‌ها کشته شدند.

براساس این گزارش، از مجموع شمار کشته شده‌های فلسطینی، ۱۷۱ تن در کرانه باختری، ۵۳ تن در نوار غزه و ۶ تن دیگر در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ به شهادت رسیدند.

در این گزارش همچنین آمده بود، در سال گذشته میلادی، ۹ هزار و ۳۳۵ فلسطینی نیز در مقابله با ارتش رژیم اشغالگر یا به هنگام یورش نظامیان صهیونیست به مناطق فلسطینی زخمی شدند.

براساس این گزارش، همچنین شهرکنشینان صهیونیست در سال گذشته ، دست به ۷۹۳ حمله زدند که در ۵۸۲ مورد از آن، خسارت زیادی به اموال فلسطینی‌ها وارد شد و ۲۱۱ تن زخمی شدند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها