کارزار خالی‌بندی جانسون و دوستان

کد خبر: 1202094

نخست‌وزیر اسبق و سابق بریتانیا، برای تخریب چهره رهبر کرملین با هم مسابقه گذاشته‌اند

کارزار خالی‌بندی جانسون و دوستان

به نظر می‌رسد ناتو همزمان با آغاز جدیدترین کارزار تجهیز نظامی اوکراین در جنگ با روسیه، یک کارزار تبلیغاتی سنگین را هم علیه مسکو آغاز کرده باشد.

طی روزهای اخیر ۲ نخست‌وزیر اسبق و سابق بریتانیا از ۲ حزب رقیب کارگر و محافظه‌کار، برای تخریب چهره ولادیمیر پوتین، رهبر کرملین با هم مسابقه گذاشته‌اند.

پس از آنکه براون، نخست‌وزیر ۱۵ سال پیش انگلیس، اظهاراتی درباره تهدید اطلاعاتی پوتین علیه خود در جریان دیدارش از مسکو مطرح کرد، جانشین نه‌چندان دور و تازه برکنارشده او، یک گام فراتر رفت.

بوریس جانسون که زیر فشار هم‌حزبی‌های محافظه‌کار خود به تازگی از سمت نخست‌وزیری کنار رفته، فرصت را برای مطرح کردن دوباره خود در رسانه‌ها غنیمت شمرد. او که در افکار عمومی انگلیس با القابی چون ناسیاستمدار، دروغگو و شلخته شناخته می‌شود، مدعی شد پوتین او را تهدید جانی کرده است.

جانسون در مستند جدید شبکه بی‌بی‌سی درباره بحران اوکراین، با یادآوری تماس تلفنی با همتای روس خود در دوم فوریه 2022 (۳ هفته قبل از آغاز حمله به اوکراین) مدعی شد پوتین به او گفته است: «بوریس، من نمی‌خواهم به تو صدمه بزنم، اما با یک موشک، فقط یک دقیقه طول می‌کشد».

جانسون در توضیح این خاطره گفته است که پوتین بدین‌وسیله قصد منصرف کردن او از ادامه مذاکره درباره اوکراین را داشته است.

مسأله اینجاست که جانسون به‌عنوان دروغگوترین سیاستمدار ارشد جزیره در دوران معاصر شناخته می‌شود. سال گذشته او چند ماه با رسانه‌ها، نمایندگان پارلمان، هم‌حزبی‌ها و حتی وزرای کابینه خودش به خاطر اظهارات دروغ درباره رفتار ولنگارش درگیر بود.

آقای شلخته سابقا ساکن خانه شماره 10 خیابان داونینگ، در دوران سخت قرنطینه کرونایی در بریتانیا، برخلاف مقررات در دفاتر دولتی، مهمانی‌های پرتعداد و پرحاشیه برپا کرده بود. همچنین سفرهای تفریحی او به اسپانیا در اوج جلسات کابینه برای حل بحران‌های معیشتی انگلیسی‌ها زبانزد عام و خاص شده بود. با این حال او این رفتار خود را منکر می‌شد.

حال کرملین با یادآوری شهرت بدنامی نخست‌وزیر پیشین انگلیس، ادعاهای او در بی‌بی‌سی را سریعا تکذیب می‌کند. دیمیتری پسکوف دیروز در مقابل خبرنگاران جانسون را یک دروغگو خواند و گفت: «هیچ تهدید موشکی وجود نداشت. رئیس‌جمهور پوتین هنگامی که چالش‌های امنیت فدراسیون روسیه را توضیح داد، گفت اگر اوکراین به ناتو بپیوندد، استقرار بالقوه موشک‌های ناتو یا آمریکا در مرزهای ما به این معنا است که هر موشکی می‌تواند در عرض چند دقیقه به مسکو برسد».

وطن امروز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها