مجارستان و ترکیه آب پاکی را روی دستان سوئد ریختند

کد خبر: 1202299

مجارستان و ترکیه آب پاکی را روی دستان سوئد ریختند مجارستان و ترکیه آب پاکی را روی دستان سوئد ریختند تهران- ایرنا- وزرای خارجه ترکیه و مجارستان طی نشستی مشترک در بوداپست، اقدام سوئد در سوزاندن قرآن را احمقانه خطاب کردند. به گزارش ایرنا به نقل از یورو نیوز، پیتر سیجارتو وزیر خارجه مجارستان روز سه‌شنبه طی نشستی مشترک با همتای ترک خود در بوداپست گفت: دولت سوئد اگر می‌خواهد حمایت ترکیه در پیوستن به سازمان ناتو را جلب کند، باید به گونه‌ای دیگر عمل کند. وی افزود: اعتراضات اخیر در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم و به آتش کشیدن قرآن غیرقابل قبول است. پیتر سیجارتو در این نشست نظر همتای ترک خود در اعتراض به تظاهرات ۲۱ ژانویه در پایتخت سوئد را تایید کرد. سیجارتو گفت: به عنوان یک مسیحی و به عنوان یک کاتولیک، باید بگویم که سوزاندن کتاب مقدس یک دین دیگر یک عمل غیرقابل قبول و در واقع یک حماقت آشکار است. نشست بوداپست در حالی برگزار شد که ترکیه و مجارستان به عنوان اعضای ناتو پیشنهادات سوئد و فنلاند برای پیوستن به این ائتلاف نظامی را تایید نکرده‌اند. چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در این نشست گفت که کشورش با گسترش ناتو موافق است ولی فعلا درخواست الحاق سوئد به این سازمان غیرممکن است.

مجارستان و ترکیه آب پاکی را روی دستان سوئد ریختند

 وزرای خارجه ترکیه و مجارستان طی نشستی مشترک در بوداپست، اقدام سوئد در سوزاندن قرآن را احمقانه خطاب کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از یورو نیوز، پیتر سیجارتو وزیر خارجه مجارستان روز سه‌شنبه طی نشستی مشترک با همتای ترک خود در بوداپست گفت: دولت سوئد اگر می‌خواهد حمایت ترکیه در پیوستن به سازمان ناتو را جلب کند، باید به گونه‌ای دیگر عمل کند.

وی افزود: اعتراضات اخیر در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم و به آتش کشیدن قرآن غیرقابل قبول است.

پیتر سیجارتو در این نشست نظر همتای ترک خود در اعتراض به تظاهرات ۲۱ ژانویه در پایتخت سوئد را تایید کرد.

سیجارتو گفت: به عنوان یک مسیحی و به عنوان یک کاتولیک، باید بگویم که سوزاندن کتاب مقدس یک دین دیگر یک عمل غیرقابل قبول و در واقع یک حماقت آشکار است.

نشست بوداپست در حالی برگزار شد که ترکیه و مجارستان به عنوان اعضای ناتو پیشنهادات سوئد و فنلاند برای پیوستن به این ائتلاف نظامی را تایید نکرده‌اند.

چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در این نشست گفت که کشورش با گسترش ناتو موافق است ولی فعلا درخواست الحاق سوئد به این سازمان غیرممکن است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها