بورل به کی یف رفت

کد خبر: 1202683

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به کی‌یف وعده کمک 25 میلیون یورویی و آموزش 15 هزار نظامی اوکراینی توسط کشورهای اروپایی را مطرح کرد.

 بورل به کی یف رفت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به کی‌یف وعده کمک 25 میلیون یورویی و آموزش 15 هزار نظامی اوکراینی توسط کشورهای اروپایی را مطرح کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) در سفر به «کی‌یف» با «دنیز شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین دیدار کرد و وعده آموزش 15 هزار نظامی اوکراینی تحت برنامه «مأموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین» (EUMAN) را مطرح کرد.

بورل در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد با تأکید بر تعهد اروپا در قبال اوکراین گفت: «روسیه جنگ را به اروپا بازگرداند اما اوکراین به نبرد ادامه می‌دهد و خرسندم از این‌که به دنیز شمیهال نخست‌وزیر اوکراین اعلام می‌کنم که "مأموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا" (EUMAN) 15 هزار سرباز اوکراینی دیگر را آموزش می‌دهد و مجموعه پرسنل آموزش دیده EUMAN را به 30 هزار نفر می‌رساند».

وی همچنین به نخست‌وزیر اوکراین درباره کمک اتحادیه اروپا گفت: «همچنین به نخست‌وزیر اعلام کردم که اتحادیه اروپا 25 میلیون یورو برای حمایت از تلاش های مین‌روبی در مناطق در معرض خطر اختصاص خواهد داد. حفاظت از غیرنظامیان و معیشت آن‌ها یک اولویت است».

بورل در حالی چنین وعده‌هایی را به نخست‌وزیر اوکراین داده که پیش‌ از این، «ال پائیس» گزارش کرده بود در حالیکه غرب در تکاپو برای تشدید کمک‌های نظامی به اوکراین برای نبرد با روسیه است، بورل در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: «موضوع عرضه هواپیماهای جنگی به اوکراین منجر به اختلافات جدی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است».

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه با تشدید فشار تحریم‌ها علیه مسکو و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، تنها به آتش ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها