یونان پاسخ اتهامات اردوغان را داد

کد خبر: 1202713

خبرگزاری آتن یونان امروز (پنجشنبه) به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که این کشور اتهامات ترکیه مبنی بر اینکه اقدام به تهدید و تحریک آنکارا کرده را رد کرد.

یونان پاسخ اتهامات اردوغان را داد

خبرگزاری آتن یونان امروز (پنجشنبه) به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که این کشور اتهامات ترکیه مبنی بر اینکه اقدام به تهدید و تحریک آنکارا کرده را رد کرد.

اخیرا رسانه‌ها گزارش دادند، یونان قصد دارد مرزهای دریایی خود را از شش به ۱۲ مایل در سمت جنوب و غرب جزیره کرت گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ترکیه اعلام کرد، اجازه نخواهد داد که به آب‌های ارضی یونان حتی به اندازه یک مایل در دریای اژه اضافه شود. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت که موضع آتن در قبال آنکارا «غیر قابل قبول» بوده و ضد روح شراکت است.

منابع دیپلماتیک در واکنش به اظهارات اردوغان به خبرگزاری آتن یونان گفتند، یونان از حاکمیت خود دفاع می‌کند و سیاستی مبتنی بر قوانین بین‌المللی را دنبال می‌کند.

این منابع طبق گزارش این خبرگزاری تاکید کردند: ما استدلال‌های بی‌پایه و اساس ترکیه را همانطور که در نامه‌های خود به دبیرکل سازمان ملل متحد مطرح کرده‌ایم، رد می‌کنیم.

آنها همچنین گفتند، ترکیه باید بفهمد که تصویر مثبتی از آن در سطح جهانی و منطقه‌ای «وجود ندارد.»

این منابع تصریح کردند: شاهد ظهور نمایه کشوری هستیم که در زمانی که اهمیت حیاتی خاصی برای صلح جهان دارد، از سیاست تجدیدنظر طلبی دنبال و آن را اجرا می‌کند، تهدید به جنگ می‌کند، هرگونه قانون بین‌المللی را به چالش می‌کشد و در ائتلاف‌های متعلق به خودش اختلاف و باجگیری به راه می‌اندازد.

ترکیه و یونان بالغ بر چند دهه است که با هم اختلاف دارند. موضوعات مورد مناقشه دو طرف شامل ادعاهای ارضی رقیب در مدیترانه شرقی، به ویژه در منطقه دریای اژه، قبرس و تعیین مرزهای دریایی است. همچنین ترکیه بارها یونان را به استقرار سلاح در جزایر دریای اژه بر خلاف معاهده سال ۱۹۲۳ لوزان متهم کرده است.

ترکیه معتقد است که اگر یونان آب‌های سرزمینی خود را از حد شش مایل فعلی به ۱۲ مایل افزایش دهد، عملا آب‌های ترکیه را قطع کرده و ترکیه را از دسترسی به آب‌های بین‌المللی محروم می‌کند و این کشور در آب‌های سرزمینی خود گرفتار می‌شود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها