هشدار بلومبرگ به اتحادیه اروپا

کد خبر: 1202951

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، هشدار داد که با در پیش بودن ممنوعیت واردات فرآورده های نفتی روسیه، اتحادیه اروپا باید منابع جایگزین برای واردات سوخت آینده خود بیابد، که ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد.

هشدار بلومبرگ به اتحادیه اروپا

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، هشدار داد که با در پیش بودن ممنوعیت واردات فرآورده های نفتی روسیه، اتحادیه اروپا باید منابع جایگزین برای واردات سوخت آینده خود بیابد، که ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد.

به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، هشدار داد که با در پیش بودن ممنوعیت واردات فرآورده های نفتی روسیه، اتحادیه اروپا باید منابع جایگزین برای واردات سوخت آینده خود بیابد، که ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد.

این رسانه اشاره کرد که 3 پالایشگاه جدید در خاورمیانه می توانند برای جایگزینی واردات 600 هزار بشکه گازوئیل روسیه در روز، کمک زیادی به اتحادیه اروپا کنند اما این پالایشگاه ها با تاخیرهای متعددی مواجه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، هیچ یک از این پالایشگاه‌ها هنوز به ظرفیت کامل تولید خود نرسیده‌اند و ممکن است حتی بیشتر از این نیز توقف تولید داشته باشند.

تحلیلگران بانک جی‌پی مورگان چیس JPMorgan Chase به مشتریان این بانک گفتند: اروپا برای جایگزینی منابع روسیه به طور فزاینده ای به تولیدکنندگان در خاورمیانه رجوع می‌کند.

با این حال، احمد مهدی، یک تحلیلگر مستقر در لندن که با مؤسسه "مشاوران انرژی رنسانس" همکاری می‌کند، در این باره گفت: پروژه‌های پالایشگاهی در خاورمیانه با تاخیر در راه اندازی مواجه هستند.

وی به بلومبرگ گفت: اروپا تا اواخر سال 2023 از افزایش بشکه‌های نفتی سودی نخواهد برد.

در این گزارش آمده است که این پالایشگاه های جدید در عربستان سعودی، کویت و عمان قرار دارند.

پالایشگاه جازان آرامکوی عربستان سعودی در جنوب غربی این کشور که بنا به گزارش ها برای فرآوری 400 هزار بشکه نفت خام در روز طراحی شده است، همچنان در حال افزایش تولید خود است.

به گفته مؤسسه مشاوره ورتکسا Vortexa، این شرکت باید سوخت هایی را تولید کند که مطابق با مشخصات دقیق استانداردهای آلایندگی اروپا باشد. شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری گرینمنتل Greenmantle هشدار داده است که این تاسیسات نزدیک به مرز کشور جنگ‌زده یمن است که این موضوع آن را به ویژه در برابر حملات پهپادها آسیب‌پذیر می‌کند.

یکی دیگر از کشورهای خاورمیانه یعنی کویت در نظر دارد جریان صادرات گازوئیل به اتحادیه اروپا را 5 برابر در سال جاری میلادی افزایش دهد و به 50000 بشکه در روز برساند و صادرات سوخت جت خود را نیز دوبرابر کند.

بر اساس این گزارش، ممنوعیت اتحادیه اروپا برای کلیه واردات سوخت‌های تصفیه شده از طریق دریا از روسیه قرار است پس از کسب موافقت 27 کشور عضو اتحادیه اروپا از 5 فوریه اجرایی شود.

این بلوک در تلاش است تا بر سر سقف قیمت محصولات نفتی روسیه توافق کند و برخی از اعضا به دنبال سقف کمتری هستند.

بروکسل در ماه دسامبر واردات نفت خام از طریق دریا از مسکو را ممنوع کرده بود. اتحادیه اروپا، کشورهای گروه 7 و استرالیا نیز سقف قیمتی 60 دلاری برای هر بشکه تعیین کرده اند که شرکت های غربی را از ارائه بیمه و سایر خدمات به ارسال کنندگان نفت روسیه منع می کند، مگر اینکه محموله با قیمت تعیین شده یا کمتر از آن خریداری شود./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها