اعلام وضع فوق‌العاده در ترکیه به مدت ۳ ماه

کد خبر: 1203620

رئیس‌جمهور ترکیه به مدت ۳ ماه در مناطق زلزله‌زده این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

اعلام وضع فوق‌العاده در ترکیه به مدت ۳ ماه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای مدت ۳ ماه در مناطق آسیب دیده ترکیه از زلزله مهیب که بامداد روز دوشنبه مناطقی در جنوب شرق ترکیه و شمال غرب سوریه را لرزاند، وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

اردوغان در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: امروز در مناطق آسیب دیده از زلزله برای مدت ۳ ماه وضعیت فوق العاده اعلام می کنیم.

اردوغان تایید کرد که تعداد قربانیان زمین لرزه در ترکیه تاکنون به ۳۵۴۹ نفر رسیده است و توضیح داد که این زمین لرزه تعدادی از استان های ترکیه را لرزاند که حدود ۱۳ میلیون نفر در آن زندگی می کنند.

وی همچنین افزود: شمار مصدومان زلزله‌های دیروز تاکنون به دست کم ۲۲ هزار و ۱۶۸ تن در این کشور رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک،‌ اردوغان همچنین از اختصاص ۱۰۰ میلیارد لیره ترکیه (حدود ۵.۳ میلیارد دلار) برای درمان آثار زلزله خبر داد.

همچنین بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که دولت این کشور با تمامی نهادها، نیروها و وسایل نقلیه توام با روحیه بسیج در منطقه زلزله زده فعالیتش را آغاز کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با یک فاجعه بزرگ روبرو هستیم که نه تنها در طول تاریخ جمهوری ترکیه بلکه در جغرافیای ما و جهان نیز کم‌سابقه است.

اردوغان افزود: در حال حاضر ۵۳ هزار و ۳۱۷ نیروی امداد و نجات و نیروهای پشتیبانی در مناطق زلزله‌زده در حال فعالیت هستند و این تعداد با تیم‌هایی که از داخل و خارج از کشور می‌پیوندند در حال افزایش است. همچنین به منطقه حدود ۱۰۰۰ آمبولانس، ۲۴۱ تیم ملی امداد پزشکی «اومکه» و دو آمبولانس هوایی و ۵۰۰۰ پرسنل بهداشتی اعزام شدند.

وی گفت: نیروهای مسلح با تمام امکاناتش در کنار هزاران تن از نیروها، ۱۰ کشتی و ۵۴ هواپیمای حمل و نقل در فعالیت‌های امداد و نجات و کمک رسانی مشارکت دارد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها