تحریم‌های آمریکا مانع کمک به زلزله‌زدگان سوریه

کد خبر: 1203749

معاون دبیر کل حزب‌الله با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا و متحدانش اصلی‌ترین مانع در روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوریه است تاکید کرد، ما در این شرایط سخت کنار همه زلزله‌زدگان هستیم و حزب‌الله هیئت‌های پزشکی خود را به سوریه فرستاده است.

تحریم‌های آمریکا مانع کمک به زلزله‌زدگان سوریه

 

 شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله شب گذشته ضمن ابراز همدردی و همبستگی عمیق با زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه اعلام کرد که حزب‌الله کمک‌های بشردوستانه از جمله هیئت‌های پزشکی به سوریه برای کمک به زلزله‌زدگان فرستاده است.

شیخ نعیم قاسم افزود، سوریه در حال حاضر به طرفی نیاز دارد که با آن همکاری کند و این کمترین وظیفه‌ای است که ما می‌توانیم انجام دهیم. زلزله‌ای که در ترکیه و سوریه اتفاق افتاد ما را ملزم می‌کند که کنار یکدیگر بایستیم.

وی با اشاره به استانداردهای دوگانه آمریکا و غرب و جامعه جهانی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه اظهار داشت: متاسفانه ما شاهد یک همسویی بین‌المللی علیه ملت سوریه به بهانه مخالفت با نظام این کشور هستیم و این امر واقعا اشتباه و به دور از اصول و ارزش‌های انسانی است.

این مقام حزب‌الله تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی و اغلب کشورهای عربی علیه سوریه یکی از موانع اصلی کمک رسانی به مردم این کشور است.

شیخ نعیم قاسم در ادامه پایداری ملت سوریه در طول 12 سال تحریم و تجاوزات را ستوده و تاکید کرد که ملت سوریه با وجود همه شرایط سختی که از سر گذراندند اما اعتقادات و مواضع خود را تغییر ندادند و تسلیم خواسته‌های آمریکا و اروپا نشدند.

معاون دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد که ملت‌های سوریه و ترکیه هر دو عزیز ما هستند و کنار آنها خواهیم بود.

وی در پایان به نمایندگی از حزب‌الله مراتب تسلیت و همدردی با زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه را ابراز داشته و برای جان باختگان از خداوند متعال درخواست رحمت و مغفرت و برای مجروحان طلب شفای عاجل کرد.

حزب‌الله لبنان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای در واکنش به زلزله مهیب ترکیه و سوریه از همه کشورها و سازمان‌ها خواست تا با همه امکانات موجود برای کاهش درد و رنج این دو کشور زلزله زده تلاش کنند.

حزب الله از همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواست تا فورا برای نجات افراد محبوس در زیر آوار، کمک به مجروحان و پناه دادن به افرادی که بی‌خانمان شده‌اند، ابتکار عمل را به دست بگیرند و به ملت‌های ترکیه و سوریه در همه زمینه‌ها کمک کنند.

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین لرزه مرگبار در این کشور به 1250 نفر افزایش یافته و همچنین 2054 نفر دیگر نیز در زمین لرزه مجروح شده‌اند.

روز گذشته فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با انتقاد از تحریم‌های غرب و تاثیر این تحریم‌ها روی فاجعه زلزله گفته بود: فاجعه(زمین لرزه) بزرگ است و آنچه عمق آن را افزایش می‌دهد، این است که شرایط سوریه دشوار است، چرا که با تروریسم و حامیان آن می‌جنگد.

فیصل المقداد همچنین گفت: افراد مسلح تمام امکانات سوریه اعم از خودرو و تجهیزات و ماشین آلات(آواربرداری) را از بین بردند. تحریم‌های آمریکا مانع بزرگی در برابر همه چیز از جمله خرید دارو شده است.

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه هشدار داد که ممکن است تا 23 میلیون نفر تحت تأثیر زمین‌لرزه عظیمی قرار بگیرند که هزاران کشته در ترکیه و سوریه داشته است./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها