تشریح برنامه های سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به امارات

کد خبر: 1203827

نخست وزیر عراق برنامه سفر آتی خود به امارات را تشریح کرد.

تشریح برنامه های سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به امارات

نخست وزیر عراق برنامه سفر آتی خود به امارات را تشریح کرد.

به نقل از خبرگزاری عراقی واع، محمد شیاع السودانی به تشریح برنامه سفر قریب الوقوع خود به امارات پرداخت.

نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه از تمایل قوی عراق برای تداوم و توسعه روابط تجاری و اقتصادی و جذب سرمایه در زمینه های مختلف خبر داد.

وی گفت که سفرش به امارات برای تاکید بر تمایل عراق به ادامه و رشد همکاری تجاری و اقتصادی و جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله انرژی های تجدیدپذیر و مدیریت بنادر و مراکز خدماتی لجستیکی است.

السودانی تاکید کرد: تجربه امارات یکی از تجربیات پیشرو در جهان برای سازندگی عراق محسوب می شود و می توان از آن در ساخت عراق بهره برد.به عنوان مثال، مدیریت امارات در بنادر بزرگ می تواند زمینه ای برای مشارکت در مدیریت بندر فاو باشد که عراق به دنبال تبدیل کردن آن به یکی از بزرگترین بنادر کشتیرانی در جهان است، چراکه این طرح، شرق را از طریق عراق به اروپا پیوند می دهد.

وی افزود: ما با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات تحولات سیاسی و دیپلماسی در منطقه و نتایج مثبت نشست بغداد ۲ را بررسی خواهیم کرد که بر حمایت از عراق در زمینه تثبیت پایه های ثبات منطقه ای و رشد اقتصادی استوار است.

السودانی گفت: هدف از این سفر، تاکید بر اصرار دولت عراق برای مقابله با فساد است که همکاری با کشورهای همسایه را طلب می کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها