نتانیاهو: نمی توانیم روی تشکیلات عباس حساب کنیم

کد خبر: 1203888

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که امید داشت تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس بتواند به جای این رژیم، نیروهای مقاومت را در کرانه باختری کنترل کند، با ناامیدی گفت که «این تشکیلات نقش خود را به درستی ایفا نمی کند و نمی توانیم روی آن حساب کنیم».

نتانیاهو: نمی توانیم روی تشکیلات عباس حساب کنیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که امید داشت تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس بتواند به جای این رژیم، نیروهای مقاومت را در کرانه باختری کنترل کند، با ناامیدی گفت که «این تشکیلات نقش خود را به درستی ایفا نمی کند و نمی توانیم روی آن حساب کنیم».

به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «بنیامین نتانیاهو» در سخنانی اظهار داشت که در هر سناریویی در آینده، هیچ جایگزینی برای کنترل ما بر اتفاقات امنیتی در کرانه باختری وجود ندارد.

او با اشاره به گروه‌های مقاومت در سراسر سرزمین‌های اشغالی به ویژه در مناطق شمالی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین نقش امنیتی خود را به درستی ایفا نمی‌کند و در بیشتر موارد، با کسانی که باید مقابله کند نیز مقابله نمی‌کند.

نتانیاهو ادامه داد: معلوم نیست که این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اما مطمئناً نمی‌توانیم روی آن حساب کنیم.

او این سخنان را در جریان یک بازدید میدانی از مقر فرماندهی یگان "دودوان" منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی که با حضور «یوآف گالانت» وزیر جنگ، «هرتسی هالوی» رئیس جدید ستاد کل ارتش، رونین بار» رئیس امنیت داخلی (شاباک)، «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی، «یهودا فاکس» فرمانده منطقه مرکزی و دیگر فرماندهان نیروهای امنیتی این رژیم برگزار شد، بیان کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: اگر تشکیلات خودگردان فلسطین نقش خود را انجام دهد خوشحال می‌شویم، اما می‌بینیم که به وظیفه خود عمل نمی‌کند. در بیشتر موارد با کسانی که نیاز به مقابله دارند، مقابله نمی‌کند و مشخص نیست تا کی ادامه خواهد داشت اما ما مطمئنا نمی‌توانیم روی آن حساب کنیم.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل منتشر کرد، بازدید نتانیاهو شامل نشستی برای ارزیابی وضعیت میدانی و عملیات فرماندهی مرکزی ارتش این رژیم اشغالگر در کرانه باختری اشغالی و همچنین توضیحاتی درباره تصویر اطلاعاتی عمومی در کرانه باختری و قدس اشغالی بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به ارکان محور مقاومت در منطقه که این رژیم را از هر سو در محاصره خود در آورده است، گفت: "ایران بزرگترین دشمن ما است و ما در حال جنگ با آن هستیم".

او در عین حال بدون اشاره به اذعان فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی به ضعف و عملکرد پایین نیرووهای ارتش این رژیم، مدعی مقابله به زعم خود "نسبتا موفق" با نیروهای مقاومت شد و ادعا کرد: "در سطح داخلی نیز نیروهایی هستند که می‌خواهند ما را در جاهای مختلف خفه کنند اما ما نسبتا" اکنون موفق شده‌ایم آن‌ها را متوقف و به آن‌ها پاسخ دهیم… اگر در غزه باشند و اگر در لبنان باشند."

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و به طور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن، به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها