تلویزیون دولتی روسیه: باید آلاسکا را از آمریکا پس بگیریم

کد خبر: 1204254

در یک میزگرد تلویزیون دولتی روسیه لزوم تلاش مسکو برای بازپس‌گیری منطقه آلاسکا از آمریکا بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت. آمریکا در سال ۱۸۶۷، آلاسکا را از روسیه به مبلغ ۷.۲ میلیون دلار خریداری کرد.

تلویزیون دولتی روسیه: باید آلاسکا را از آمریکا پس بگیریم

در یک میزگرد تلویزیون دولتی روسیه لزوم تلاش مسکو برای بازپس‌گیری منطقه آلاسکا از آمریکا بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت.

نیوزویک جمعه نوشت، کانال YouTube Media Monitor روسیه که توسط جولیا دیویس، ستون نویس دیلی بیست اداره می شود، ویدئویی را از کانال خبری دولتی روسیه-۱ منتشر کرد که در آن یوگنی ساتانوفسکی، رئیس موسسه خاورمیانه روسیه گفت: "کنگره وین [۱۸۱۴-۱۸۱۵] پذیرفت که ورشو به امپراتوری روسیه تعلق دارد. کنگره وین پذیرفت که فنلاند متعلق به امپراتوری روسیه است. من موافق هستم که به مرزهای هلسینکی برنگردیم، بلکه حداقل به مرزهای روسیه در کنگره وین برگردیم. او افزود: آلاسکا دوباره مال ما خواهد شد.

آمریکا در سال ۱۸۶۷، آلاسکا را از روسیه به مبلغ ۷.۲ میلیون دلار خریداری کرد.

پیمان واگذاری آلاسکا توسط ویلیام سوارد وزیر امور خارجه آمریکا و ادوارد د استوکل وزیر خارجه روسیه در ایالات متحده مذاکره و امضا شد. در آن معامله خرید آلاسکا منتقدان زیادی در خود آمریکا داشت که آن را به خرید یک جعبه یخ بی مصرف تشبیه می کردند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، در سال ۲۰۱۴ از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد بازپس گیری آلاسکا از ایالات متحده سؤال شد. پوتین در پاسخ به این سوال "چرا به آلاسکا نیاز دارید؟ " خاطرنشان کرد که ساکنان آلاسکا نباید تحت قیمومیت ایالت ایالات متحده باشند.

در بحبوحه جنگ جاری در اوکراین، تنش‌ها میان روسیه و ایالات متحده همچنان تشدید شده و برخی از مقامات روسیه اخیراً در مورد احتمال بازپس گیری آلاسکا سخنان جسته گریخته‌ای کرده‌اند. در طول جنگ روسیه و اوکراین، ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی به ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین از جمله مجموعه‌ای از تسلیحات دفاعی ادامه داده اند که انتقاد روسیه را برانگیخته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ویاچسلاو ولودین رئیس دومای ایالتی روسیه در تیرماه در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده علیه مسکو گفت: «وقتی آنها (قانون‌گذاران ایالات متحده) تلاش می‌کنند دارایی‌های ما را در خارج از کشور تصاحب کنند، باید بدانند که ما نیز چیزی برای پس گرفتن داریم».

خبرگزاری سیبری همچنین در همان ماه گزارش داد که چندین بیلبورد در شهر کراسنویارسک نصب شده که روی آن نوشته شده بود: "آلاسکا مال ماست!"

مایک دانلیوی، فرماندار آلاسکا، در توییتی در پاسخ به اظهارات ولودین، گفت: "خطاب به سیاستمداران روسی که معتقدند می‌توانند آلاسکا را پس بگیرند: موفق باشید."

دیمیتری کولیکوف، مهمان تلویزیون دولتی روسیه، علاوه بر صحبت در مورد آلاسکا، گفت که روسیه "از سال ۱۹۴۵" در حال جنگ با آمریکا بوده است.

نیوزویک افزود، برای اظهار نظر با وزارت خارجه روسیه و وزارت خارجه آمریکا تماس گرفته ولی پاسخی دریافت نکرده است.

ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها