عملیات جدید قدس شکست نهادهای امنیتی اسرائیلی را برملا کرد

کد خبر: 1204345

یک رسانه عرب زبان به تحلیل عملیات ضد صهیونیستی روز گذشته در قدس اشغالی پرداخت.

عملیات جدید قدس شکست نهادهای امنیتی اسرائیلی را برملا کرد

عملیات ضد صهیونیستی روز گذشته در قدس اشغالی همه تحرکات کشورهای عربی و آمریکا برای مهار اوضاع را بر باد داد.

یک رسانه عرب زبان به تحلیل عملیات ضد صهیونیستی روز گذشته در قدس اشغالی پرداخت.

رای الیوم در گزارشی آورده است: عملیات ضد صهیونیستی که یک جوان فلسطینی مجری آن بود و به کشته شدن دو اسرائیلی و زخمی شدن پنج نفر دیگر انجام شد، به مثابه اعلام رسمی شکست تلاش‌های آمریکا و میانجی گری عربی برای آرام کردن اوضاع در اراضی فلسطین اشغالی است زیرا دو طرف یعنی عربی و آمریکایی مسیر اشتباه را برای تحقق این هدف طی کردند.

این حمله گروهی از شهرک نشینان را در محله «رامون» در قدس اشغالی هدف قرار داد و مفهومش این است که وعده‌های « بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم برای تحقق امنیت شکست خورده است.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 9 اسرائیلی کشته و در مقابل 43 فلسطینی با گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که شمار زیادی از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

شکست در تحقق امنیت و حمایت از شهرک نشینان اسرائیلی به مثابه فروپاشی پایه‌های اصلی این رژیم عبری است و گواه آن هم انتقادهای فزاینده اسرائیلی‌ها از کابینه رژیم صهیونیستی و افزایش شمار افرادی است که از فلسطین اشغالی به اروپا و آمریکا و کانادا به منظور یافتن مکانی امن می‌روند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که هفته گذشته به منطقه سفر کرد از دولت‌های مصر و اردن خواست که تمام تلاش خود را برای ممانعت از انتفاضه مسلحانه سوم در کرانه باختری، نزد گروه‌های مقاومت به کار گیرند.

به دنبال آن مقامات مصری «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را به قاهره دعوت کردند تا آنها را قانع کنند که از نفوذ خود برای توقف عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری استفاده کنند، اما این تحرکات با شکست روبرو شد زیرا بیشتر مجریان این عملیات‌های ضد صهیونیستی برای نائل آمدن به فیض شهادت دست به این عملیات‌ها می‌زنند بدون اینکه ارتباطی با گروه‌ها داشته باشند.

جدای از آن فلسطینیان در اراضی اشغالی چه مبارزان چه گروه‌های مبارز، به هیچ عنوان اعتمادی به میانجی‌های عرب ندارند که نمی‌توانند وعده های خود را اجرایی کنند. آنها توان وادار کردن رژیم اشغالگر به توافق پس از آتش بس را ندارند.

شاخصه بارز و قابل توجه در عملیات‌های ضد صهیونیستی اخیر این است که در داخل آنچه خط سبز نامیده می‌شود یعنی  مناطق تحت کنترل امنیتی اسرائیلی به ویژه شهر قدس اشغالی، انجام می‌شود بیشتر عاملان این عملیات‌ها، «کارت آبی» اسرائیلی دارند.

این عملیات مجددا شکست نهادهای امنیتی اسرائیلی در تامین امنیت شهرک نشینان را نشان می دهد.

کرانه باختری در حال حاضر حالت غلیان  دارد و روزی نیست که حمله ای به نظامیان و مراکز ایست بازرسی و شهرک نشینان رخ ندهد. سلاح در دسترس است و صفی طولانی از مشتاقان شهادت وجود دارد که هزینه‌های مادی و معنوی زیادی برای اشغالگران به همراه دارد؛ موضوعی که رژیم اشغالگر را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد و دودستگی داخلی این رژیم هم این فروپاشی را سرعت می‌بخشد.

شهادت 7 فلسطینی طی 6 روز

مرکز داده‌های فلسطینی «معطی» در گزارشی اعلام کرد که در بازه زمانی 3 تا 9 فوریه، 7 فلسطینی به شهادت رسیده و 4 صهیونیست هم در عملیات‌های فلسطینیان زخمی شدند.

در این بازه زمانی، فلسطینیان موفق به سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی و وارد کردن خسارت به 5 خودرو و گشتی نظامی صهیونیست‌ها شدند.

فلسطینیان همچنین در 15 نقطه در کرانه باختری با شهرک‌نشینان اشغالگر مقابله کردند و 43 مرتبه اقدام به سنگ‌پرانی، 6 مرتبه اقدام به پرتاب بمب آتشزا و 5 مرتبه هم اقدام به انفجار بمب در مسیر صهیونیست‌ها کردند.

آغاز به کار اجلاس اسرای «واعد»

اجلاسی بین‌المللی پیرامون اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در کوالالامپور پایتخت مالزی  آغاز به کار کرد.

انجمن اسرای «واعد» در افتتاحیه این اجلاس از کشور مالزی به خاطر برگزاری این اجلاس که موجب تقویت ثبات و پایداری اسرای فلسطینی و برملا ساختن تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه آنان خواهد شد، تشکر کرد.

انجمن مذکور همچنین به روح پاک شهید «احمد ابوعلی» ـ مجری عملیات شهات طلبانه قدس ـ که همزمان با برگزاری این اجلاس به شهادت رسید، سلام و درود فرستاد.

این انجمن تاکید کرد که جنایات سازمان زندان‌های صهیونیستی علیه اسرا تا این لحظه به شهادت 235 اسیر فلسطینی منجر شده است.

انجمن واعد بیان کرد که بانوان اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی وضعیت بسیار سخت و ناگواری دارند و نیازمند حمایت‌های بیشتر هستند.

این انجمن ملت‌های عربی و اسلامی را به تحرک فوری و سازنده و ایجاد بستری قانونی برای حمایت از اسرای فلسطینی فراخواند. /مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها