پنتاگون: همکاری ایران و روسیه در سوریه احتمالاً افزایش پیدا می‌کند

کد خبر: 1204891

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا می‌گوید احتمال می‌دهد همکاری میان ایران و روسیه در سوریه افزایش پیدا کند.

پنتاگون: همکاری ایران و روسیه در سوریه احتمالاً افزایش پیدا می‌کند

 وزارت دفاع آمریکا انتظار دارد همکاری‌های میان ایران و روسیه در کشور سوریه در آینده افزایش پیدا کند. 

فرمانده نیروی هوایی سازمان تروریستی سنت‌کام «الکسوس گرینکویچ» امروز دوشنبه گفته اینکه در آینده «شاهد همگرایی بیشتر طرف‌ها در سوریه باشیم طبیعی خواهد بود.»

این فرمانده سنت‌کام که در «انجمن نیروهای هوا-فضای آمریکا» صحبت می‌کرد اضافه کرد پنتاگون انتظار دارد روسیه و ایران همکاری‌های نظامی-فنی را ادامه داده و همکاری‌ها در سوریه را افزایش دهند.

او با اشاره به همکاری‌های نظامی-فنی میان ایران و روسیه گفت: «به نظر من ادامه پیدا خواهد کرد.» گرینکویچ در ادامه مدعی شد این همکاری برای کل منطقه تبعات خواهد داشت. 

وی گفت: «البته این موضوع برای سوریه هم تبعات خواهد داشت. درآنجا هم روس‌ها و هم ایرانی‌ها در تلاش هستند جایگاهشان را مستحکم کنند.»

گینکویچ در یک سخنرانی که ساعاتی قبل‌تر امروز دوشنبه در اندیشکده «مرکز امنیت آمریکای جدید» انجام داد در پاسخ به این سوال که سنت‌کام چطور با ارتش روسیه در سوریه و با چین در منطقه تعامل می‌کند و واشنگتن چه اقداماتی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها انجام می‌دهد گفت: «اول درباره روسیه که درباره این کشور مسئله تشدید تنش‌ها با توجه به وضعیت فعلی در اروپا و اوکراین محل نگرانی جدی است.»

وی اضافه کرد: «جنگنده‌های روسیه به صورت منظم پرواز می‌کنند. در همان حال که ما برای روس‌ها به صراحتتوضیح می‌دهیم که داریم اقداماتشان را رصد می‌کنیم نیروهای ما قواعد روشنی درباره استفاده از سلاح، نحوه نزدیک شدن و نحوه پرواز به صورتی غیرتحریک‌آمیز دارند.»

او تصریح کرد که سنت‌کام در تلاش است این را ضمانت کند که روس‌ها بدون حضور نیروی هوایی آمریکا در آسمان بالای سر نیروهای آمریکایی پرواز نمی‌کنند.

این مقام ارتش آمریکا توضیح داد در چندین مورد اتفاق افتاده که طرف آمریکایی از اقدامات هواپیماهای روسیه‌ای در قلمرو عملیاتی سنت‌کام نگران بوده است.

وی اضافه بر این خاطرنشان کرد که ارتش‌های روسیه و آمریکا می‌توانند از خطوط تماس برای جلوگیری از درگیری استفاده کنند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها