کرملین: مداخله ناتو در جنگ اوکراین روز به روز بیشتر می‌شود

کد خبر: 1205048

کاخ کرملین روز سه شنبه هشدار داد که ائتلاف نظامی ناتو به فرماندهی آمریکا که خصومت خود را نسبت به روسیه همه روزه به نمایش می گذارد، به صورت روزافزونی در جنگ اوکراین مداخله می کند.

کرملین: مداخله ناتو در جنگ اوکراین روز به روز بیشتر می‌شود

کاخ کرملین روز سه شنبه هشدار داد که ائتلاف نظامی ناتو به فرماندهی آمریکا که خصومت خود را نسبت به روسیه همه روزه به نمایش می گذارد، به صورت روزافزونی در جنگ اوکراین مداخله می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ سرگئی پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود: ناتو به عنوان سازمان متخاصم برای ما، نه تنها همه روزه دشمنی خود را اثبات می کند، بلکه حداکثر تلاش خود را برای شفاف و آشکارسازی مداخله خود در درگیری های اوکراین، تا حدامکان به کار می بندد.

مسکو می گوید که تحویل جنگ افزار کشورهای عضو ناتو به کی یف، افزون بر طولانی کردن این درگیری، احتمال اوج گیری بیشتر تنش ها را بالا می برد، اما کی یف و هم پیمانان غربی اش، تحویل جنگ افزار پیشرفته را به اوکراین برای کمک به دفاع از خود در برابر نیروهای روسیه، دارای اهمیت بسیار زیادی ارزیابی می کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رادیو فرانسه؛ ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد که آهنگ تولید مهمات در کشورهای عضو این پیمان پاسخگوی نیاز ارتش اوکراین نیست. همین امر سوالاتی را درمورد آینده جنگ اوکراین که به یکسالگی خود نزدیک می شود و احتمال کمبود مهمات مطرح کرده است.

به باور او، میزان استفاده ارتش اوکراین از مهمات، بیش از توان تولید کارخانه‌های اروپایی و شمال آمریکاست و اهمیت این مساله از آن جهت است که «در حقیقت حمله بهاری ارتش روسیه آغاز شده است».

استولتنبرگ افزود: روسیه تلاش می‌کند فقدان کیفیت نظامی را با افزایش کمیت جبران کند. این امر برای من اهمیت زمانبندی را خاطر نشان می‌کند. تجهیز اوکراین به سلاح های بیشتر ضروری است. هر چه سریع‌تر بتوانیم سلاح، مهمات، قطعات یدکی، سوخت را به جبهه اوکراین برسانیم، جان‌های بیشتری را نجات می‌دهیم.

دبیرکل ناتو در عین حال تاکید کرده است که از تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز و مذاکره در مورد این درگیری حمایت می‌کند.

تارنمای رادیو فرانسه نوشت: ارتش اوکراین برای مقاومت در برابر حملاتی که در هفته‌های آتی انتظار آن می‌رود، به مهمات بیشتری نیاز دارد. اما در حقیقت کی‌یف همیشه سلاح بیشتری را مطالبه می‌کند. اوکراین به تازگی وعده‌هایی را برای تامین تانک‌های سنگین از منابع غربی دریافت کرده است اما همچنان امیدوار است بتواند تجهیزات دفاع زمین به هوا و هواپیماهای جنگی بیشتری تحویل بگیرد که غربی‌ها تمایلی به این خواسته نشان نمی‌دهند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها