وزیر دفاع اوکراین رفتنی شد

کد خبر: 1205255

وزیر دفاع اوکراین که اخیراً خبر استعفای قریب‌الوقوع وی منتشر شده بود، گفت که رئیس‌جمهور این کشور از او خواسته در سمتش باقی بماند.

وزیر دفاع اوکراین رفتنی شد

وزیر دفاع اوکراین که اخیراً خبر استعفای قریب‌الوقوع وی منتشر شده بود، گفت که رئیس‌جمهور این کشور از او خواسته در سمتش باقی بماند.

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین که اخیراً آینده سیاسی‌اش موضوع گمانه‌زنی‌های زیادی بوده، چهارشنبه (۱۵ فوریه) گفت که ولودیمیر زلنسکی از وی خواسته در سمتش باقی بماند. 

او در مصاحبه یا رویترز در پاسخ به این سوال که آیا انتظار دارد به عنوان وزیر دفاع به کار خود ادامه دهد، پاسخ داد: بله، این تصمیم رئیس‌جمهور من بود. 

آینده وی بعد از روسوایی‌ دولتی اخیر در اوکراین و بعد از آن که یک عضو ارشد حزب زلنسکی در پارلمان این کشور گفت که رزنیکوف جایگزین خواهد شد، در هاله ابهام قرار گرفت. اما او در پست خود باقی ماند. 

رزنیکوف ویکلی که تنها چند ماه قبل از آغاز جنگ اوکراین به عنوان وزیر دفاع این کشور منصوب شد، در هفته‌های اخیر به دلیل روسوایی فساد مرتبط با وزاتخانه تحت امرش تحت فشار بوده است. 

رزنیکوف گفت که زلنسکی از وی خواسته به عنوان وزیر دفاع به کارش ادامه دهد اما همچنین درباره نقش آینده برای رهبری یک نبرد قانونی به منظور اطمینان از مجازات «جنایات جنگی» روسیه، با او صحبت کرده است. او گفت امیدوار است بعد از پایان جنگ در نقش جدید اقدام کند. 

اواسط بهمن و در حالی که جنگ در اوکراین ادامه دارد، روزنامه «پراودا» به نقل از منابع دولتی و نظامی اوکراینی گزارش داد الکسی رزنیکوف وزیر دفاع این کشور هفته آینده از سمت خود برکنار خواهد شد. 

به گزارش راشا تودی، اواخر ژانویه رسوایی فساد مالی که منجر به اخراج چند مقام ارشد اوکراینی شد، وزارت دفاع این کشور را به لرزه درآورد. اوایل بهمن، تنها دو روز بعد از تایید بازداشت معاون وزیر زیرساخت اوکراین به ظن اختلاس، استعفای معاون وزیر دفاع این کشور در نتیجه رسوایی فساد در این وزارتخانه خبرساز شد.

منابع رسانه‌ای از اوکراین خبر دادند که بعد از جنجال‌ها در اوکراین درباره رسوایی خرید اقلام غذایی برای ارتش، «ویاچسلاو شاپووالوف» معاون وزیر دفاع اوکراین استعفا داد. 

به نوشته «کی‌یف پُست»، معاون وزیر دفاع اوکراین ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن ماه) در حالی استعفا داد که  ۲۱ ژانویه (اول بهمن ماه) رسانه‌های محلی از رسوایی وزارت دفاع در خرید مواد غذایی برای ارتش به دو یا سه برابر قیمت‌های موجود در فروشگاه‌های کی‌یف خبر دادند.

بالا گرفتن جنجال‌ها در اوکراین درباره این رسوایی کار را به جایی رساند که الکسی رزنیکوف هم مجبور به واکنش شد. رزنیکوف با صدور بیانیه‌ای مدعی شده بود که این تفاوت قیمت‌ها ناشی از «اشتباه فنی» پیمانکار بوده و او «وقتی می‌خواسته اطلاعات را منتقل کند، مرتکب اشتباه شد»./رفارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها