آمریکا اتهام انفجار خط لوله «نورد استریم» را رد کرد

کد خبر: 1205347

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: این اطلاعات غلط آشکاری است که ایالات متحده پشت این انفجار قرار دارد.

آمریکا اتهام انفجار خط لوله «نورد استریم» را رد کرد

 وزارت خارجه آمریکا اتهامات روسیه مبنی بر انفجار خط لوله گاز « نورد استریم» در دریای بالتیک را رد کرد.

 «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی ضمن رد اتهامات روسیه درباره دست داشتن آمریکا در انفجار خط لوله گاز نورد استریم گفت: این اطلاعات غلط آشکاری است که ایالات متحده پشت این انفجار قرار دارد.

پرایس در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش آمریکا در تحقیق درباره این حادثه گفت: انفجارها در خاک آمریکا رخ نداده است، بنابراین من این موضوع را به شرکای خود که این اتفاق در سرزمین‌هایشان رخ داده است، می‌سپارم تا درباره مکانیسم‌های تحقیقات لازم صحبت کنند.

او از هرگونه اظهار نظر درباره طرح روسیه برای بحث و بررسی انفجار «نورد استریم» در شورای امنیت سازمان ملل خودداری کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، «سیمور هرش» روزنامه‌نگار آمریکایی با انتشار مقاله‌ای فاش کرد که ایالات متحده انفجار خطوط لوله «نورد استریم» در دریای بالتیک را سازماندهی کرده است و این حمله توسط نروژی‌ها در سپتامبر گذشته و در آب‌های سرزمینی آنها انجام شده است.

اوایل این هفته، «سیمور هرش» برنده جایزه پولیتزر در یک گزارش تحقیقی توضیح داد که چگونه غواصان آمریکایی در جریان رزمایش تابستان سال گذشته ناتو، در عمق آب مواد منفجره زیر سه نقطه از خط لوله نورد استریم کار گذاشتند.

 هرش در اینباره نوشت که مواد منفجره روز 26 سپتامبر 2022 به دستور جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از راه دور منفجر شدند.

از سوی دیگر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مقام‌های آمریکایی اذعان کردند که آنها مسئول حادثه نورداستریم هستند.

وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام اینکه آمریکایی‌ها «اکنون حتی با لذت در مورد آن صحبت می کنند»، افزود که واشنگتن این خرابکاری را برای از بین بردن اتحاد قدرتمند مبتنی بر منابع انرژی روسیه و فناوری آلمان انجام داد زیرا موقعیت انحصاری بسیاری از شرکت‌های آمریکایی را مورد تهدید قرار می‌داد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها