چین: ناتو به درگیری ها در دنیا دامن می زند

کد خبر: 1205475

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات دبیر کل ناتو درباره این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

چین: ناتو به درگیری ها در دنیا دامن می زند

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات دبیر کل ناتو درباره این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه چین موضع گیری های ناتو درقبال این کشور را نگران کننده توصیف کرد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه اعلام کرد که پکن عمیقاً نسبت به اینکه از سوی مقامات ناتو به عنوان یک چالش معرفی می شود، نگران است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در خصوص اظهار نظر اخیر دبیرکل ناتو یادآور شد: بارها اعلام کرده‌ایم که ناتو در راهبرد جدید خود حقایق را نادیده می‌گیرد، سیاه‌پوستان را سفید می‌خواند و به اشتباه چین را به عنوان یک چالش سیستمی معرفی می‌کند. این دیپلمات چین تاکید کرد: چین به طور جدی از این بابت نگران و به شدت با آن مخالف است.

این دیپلمات همچنین در کنفرانس خبری روزانه خود در وزارت خارجه چین افزود که ناتو رویکرد تحقیر سیاست خارجی چین، بیانیه های غیر مسئولانه در خصوص توسعه نظامی چین و تحریک تقابل را در پیش گرفته است.

وانگ ونبین گفت: چین نه یک چالش سیستماتیک، بلکه فرصت خوبی برای توسعه صلح آمیز جهانی است.

این مقام ارشد وزارت خارجه چین متذکر شد که ناتو که خود را به عنوان یک سازمان دفاعی منطقه ای معرفی می کند، همچنان به نفوذ در مناطق جدید ادامه می دهد، به تنش ها در همه جا دامن می زند و درگیری ایجاد می کند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین اشاره به گفته های دبیر کل ناتو داشت. استولتنبرگ پس از نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل از چین به عنوان چالشی برای این ائتلاف یاد کرد.

چین دو شرکت نظامی آمریکا را تحریم کرد

وزارت بازرگانی چین از وضع تحریم علیه دو شرکت بزرگ صنایع نظامی آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی چین دو شرکت بزرگ نظامی آمریکا را به دلیل فروش تسلیحات نظامی به تایوان در فهرست تحریم قرار داد.

وزارت بازرگانی چین امروز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت لاکهید مارتین (LMT.N) و شرکت فناوری ریتون (RTX.N) را به دلیل فروش تسلیحات نظامی به تایوان را در فهرست نهادهای غیرقابل اعتماد، قرار داده است.

در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است که این دو شرکت بزرگ نظامی آمریکا، به دلیل ارسال سلاح به تایوان، از ورود به فعالیت‌های واردات و صادرات مرتبط با چین منع می شوند.

دولت چین پیشتر و در فوریه سال گذشته میلادی این دو شرکت نظامی آمریکایی را به دلیل فروش ۱۰۰ میلیون دلاری تسلیحات نظامی به تایوان، مورد تحریم قرارداد.

وزارت خارجه چین در این باره اعلام کرد که فروش تسلیحات نظامی به تایوان، منافع امنیتی چین را تحت الشعاع قرار می دهد، روابط چین و آمریکا و نیز صلح و ثبات در تنگه تایوان را به طور جدی تضعیف می کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها