پامپئو: خداوند ترامپ را فرستاد تا اسرائیل را نجات دهد

کد خبر: 1205498

وزیر امور خارجه سابق آمریکا با ادعای اینکه اسرائیل براساس کتاب مقدس ادعای مالکیت بر سرزمین فلسطین را دارد و در نتیجه آن را اشغال نکرده، از اشغالگری چند دهه‌ای اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطین دفاع کرد.

پامپئو: خداوند ترامپ را فرستاد تا اسرائیل را نجات دهد

وزیر امور خارجه سابق آمریکا با ادعای اینکه اسرائیل براساس کتاب مقدس ادعای مالکیت بر سرزمین فلسطین را دارد و در نتیجه آن را اشغال نکرده، از اشغالگری چند دهه‌ای اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطین دفاع کرد.

به نقل از گاردین، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت، باورهای مذهبی‌اش، منافع استراتژیک آمریکا و دیدگاهش نسبت به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان یک "تروریست شناخته شده" اساس حمایتش به عنوان دیپلمات ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از تغییر در سیاست آمریکا برای فاصله گرفتن از میانجی‌گری برای یک راه‌حل دو کشوری و ابراز تمایل آشکار از حمایت از اسرائیل بود.

وی مدعی شد: اسرائیل یک اشغالگر نیست. به عنوان یک مسیحی پروتستان با مطالعه‌ای که در رابطه با انجیل داشتم متقاعد شده‌ام که ۳۰۰۰ سال دیگر نیز علی‌رغم انکار بسیاری، این سرزمین‌ها، وطن به حق مردم یهود هستند!  

پامپئو که به کرانه باختری اشغالی با نام اسرائیلی‌اش یعنی "یهودیه و سامره" اشاره کرد، از حمایت از یک راه‌حل دو کشوری برای فلسطین مستقل در کنار تل‌آویو امتناع کرد.    

وی گفت: من طرفدار نتیجه‌ای هستم که امنیت اسرائیل را تضمین کند و زندگی را برای همه در منطقه بهتر سازد.

پامپئو که زمانی گفته بود خداوند ترامپ را فرستاد تا اسرائیل را نجات دهد، این اظهارات را در آستانه انتشار کتابی تحت عنوان "هرگز ذره‌ای از این خاک را نمی‌بخشم: مبارزه برای آمریکایی که عاشقش هستم" مطرح کرد؛ کتابی که به گمان بسیاری زمینه‌ساز نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری است.

پامپئو به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا تعدادی از سیاست‌های دیرینه این کشور را تغییر داد از جمله توصیه قانونی از سال ۱۹۷۸ میلادی را لغو کرد که اعلام کرده بود شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری مغایر با قوانین بین‌المللی هستند. این در حالی است که اکثر دولت‌های غربی از جمله انگلیس تاکید دارند که این شهرک‌سازی‌ها و الحاق قدس شرقی اشغال شده به اسرائیل نقض کنوانسیون‌های ژنو هستند و در نتیجه غیرقانونی محسوب می‌شوند.

پامپئو پیش از آنکه در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا منصوب شود، مدیر سازمان سیا بود. وی نقش کلیدی در به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر ایفا کرد.

وی ضمن اعلام اینکه حمایت از اسرائیل در تمامی سیاست‌هایش به نفع آمریکا، فلسطینی‌ها را مقصر ناکامی مذاکرات صلح دانست.

پامپئو مدعی شد: چه چیزی به نفع آمریکاست؟ اینکه بنشیند و منتظر محمود عباس باشد تا خط مرزی بر روی نقشه بکشد؟/ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها