دمشق: حمله اسرائیل با داعش هماهنگ شده بود

کد خبر: 1205894

وزارت خارجه سوریه طی بیانیه ضمن محکوم کردن حمله موشکی رژیم اسرائیل به حومه دمشق، آن را همزمان با حمله تروریستی عناصر داعش دانست و گفت که این حمله زمانی رخ داد که سوریه بر زخم ناشی از این حمله و زلزله اخیر مرهم می‌گذاشت.

دمشق: حمله اسرائیل با داعش هماهنگ شده بود

وزارت خارجه سوریه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله موشکی رژیم اسرائیل به حومه دمشق، از کشورهای بین‌المللی خواست اقدامات لازم را جهت توقف اعمال جنایتکارانه رژیم اسرائیل در خاک سوریه انجام دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که دمشق  از سازمان ملل متحد و شورای امنیت انتظار دارد حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار این گونه جنایت‌‌ها  از سوی رژیم اسرائیل اتخاذ کند و این رژیم را در قبال جنایت‌هایش پاسخگو  کرده و عاملان این جنایت‌ها را مجارات کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «رژیم اشغالگر اسرائیل بامداد امروز زمانی دست به این حمله زد که سوریه در حال التیام زخم‌هایش بود، شهدایش را تدفین می‌کرد و پیام‌های تسلیت و همدردی و کمک‌دهی انسانی بین المللی در ارتباط با زلزله ویرانگر دریافت می‌کرد؛ این رژیم، به محله‌ مسکونی متعلق به شهروندان غیرنظامی در دمشق حمله کرد که منجر به شهادت 5 نفر از آن‌ها و زخمی شدن 15 نفر دیگر و تخریب خانه‌های آ‌ن‌ها شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: این حملات در چارچوب هدف قرار دادن سیستماتیک غیرنظامیان، منازل، مراکز خدماتی، فرودگاه‌ها و بنادر توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است.   این حملات، همزمان با زلزله مهیبی بود که مردم سوریه در سوگ از دست دادن عزیزان خود در این زلزله بودند و از طرف دیگر گروهک تروریستی «داعش» نیز به حومه شرقی استان حمص حمله کرده و ده‌ها غیر نظامی را کشته بود.

وزارت خارجه سوریه تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و سوریه را تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه اعلام کرد و از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و اقدامات لازم را اتخاذ کند تا رژیم اسرائیل را از تکرار این گونه جنایت‌ بازداشته و در قبال جنایت‌های انجام شده پاسخگو کرده و عاملان آن را مجارات کند. /تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها