آمریکا و اروپا باهم علیه چین شدند

کد خبر: 1206209

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به چین به بهانه حمایت تسلیحاتی ادعایی از روسیه هشدار دادند.

آمریکا و اروپا باهم علیه چین شدند

به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، اتحادیه اروپا و آمریکا نسبت به تبعات هرگونه حمایت نظامی ادعایی از روسیه در جریان درگیری ها در اوکراین به کشور چین هشدار دادند.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در حالی به پکن در خصوص عواقب هرگونه اقدام در زمینه ارسال تسلیحات به روسیه هشدار داده‌ اند که پکن این ادعا را قویا و آشکارا رد و تاکید کرده است که اتهام مذکور را رد می کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در بروکسل هشدار داد که تحویل تسلیحات به روسیه از سوی چین برای حمایت از این کشور در اوکراین «خط قرمز» اتحادیه اروپا به شمار می رود.

«جوزف بورل» هنگام ورود به محل نشست وزرای کشورهای عضو در بروکسل گفت که «وانگ یی» مقام ارشد چین به او گفته است که پکن قصد ارسال کمک نظامی به روسیه را ندارد؛ اما سران اروپا در این خصوص «هوشیار» خواهند بود.

این در حالیست که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم دیروز پس از دیدار با وانگ یی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ادعا کرده بود که چین در حال بررسی ارسال تسلیحات به روسیه است.

«آنتونی بلینکن» پس از این ملاقات به خبرنگار شبکه سی‌ بی‌ اس گفت که با مقام وزارت امور خارجه چین «درباره تهاجم نظامی روسیه و نگرانی‌ های موجود در خصوص برنامه‌ ریزی پکن برای حمایت نظامی از روسیه» گفتگو کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال خبرنگار سی‌ بی‌ اس که این «حمایت نظامی» به طور مشخص چه مفهومی دارد، ادعا کرده بود: عمدتاً سلاح.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها