«شی جین پینگ» با «پوتین» بزودی دیدار می‌کند

کد خبر: 1206432

دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز با «وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

«شی جین پینگ» با «پوتین» بزودی دیدار می‌کند

دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز با «وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز سه شنبه با «وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محور اصلی این نشست روابط دو جانبه در حوزه های سیاسی و اقتصادی و همچنین درگیری ها در کشور اوکراین و بررسی اخرین تحولات آن است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص نوشت: «وانگ یی» در حال حاضر برای گفتگو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و نیز «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور این کشور در پیرامون روابط دو جانبه و موضوع اوکراین در مسکو به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در این دیدار گفت: غرب به صورت جمعی علیه روسیه و چین کار می کند. مسیر توسعه مشارکت راهبردی با چین، اولویت بی قید و شرط سیاست خارجی روسیه است. روابط روسیه و چین به خودی خود ارزشمند است و تابع شرایط خارجی نیست.

«نیکلای پاتروشف» در دیدار با وانگ یی اضافه کرد: تعمیق هماهنگی روسیه و چین در عرصه بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است... غرب در تلاش است تا چین را بی اعتبار کند.

آنطور که وبگاه اینتل ریپابلیک خبر داده است، دیپلمات ارشد چینی قرار است امروز و فردا با مقامات روسیه دیدار و رایزنی هایی داشته باشد.

«شی جین پینگ» با «پوتین» دیدار می‌کند

رسانه ها از دیدار رؤسای جمهور چین و روسیه در مسکو در ماه های آینده خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک امروز سه شنبه در کانال تلگرامی خود از سفر رئیس جمهور چین به روسیه به منظور دیدار و رایزنی با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور این کشور در مسکو خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین قصد دارد در ماه های آینده به روسیه سفر کند.

اسپوتنیک در این باره نوشت: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شی جین پینگ رئیس جمهور چین قصد دارد در ماه های آینده برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ارتباط با مذاکرات چند جانبه برای پایان دادن به درگیری ها در اوکراین، به مسکو سفر کند.

تا کنون اطلاعات دیگری از دیدار سران چین و روسیه در این نشست دو جانبه رسانه ای نشده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها